  • 21. Data: 2011-08-25 12:54:00
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:j331qt$ope$...@n...onet.pl...
    >Podstawa prawna takiego twierdzenia?

    Podstawa jak podstawa
    http://prawo.wiedza.diaboli.pl/tryb-uchwalania-ustaw
    -przez-sejm-w-swietle-nowej-konstytucji/

    "Na marginesie zarówno konstytucyjnych, jak i regulaminowych przepisów
    dotyczących poprawek
    można zauważyć, iż nie ustalają one - jasno i wyraźnie - granic
    treściowych poprawek, choć,
    jak się wydaje, kwestia ta ma istotne znaczenie ustrojowe, co
    wielokroć już uwidaczniało się
    w praktyce i byłoby pożądane, aby kwestia ta została unormowana. W
    obecnym stanie podkreślić
    więc jedynie można, że należy wyraźnie rozgraniczać prawo wnoszenia
    poprawek i prawo inicjatywy
    ustawodawczej, co może skłaniać do wniosku, iż w drodze poprawek nie
    należy wprowadzać treści
    nie mieszczących się w zakresie wniesionego projektu. Wskazówką jest
    też dotychczasowe
    orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego, na podstawie którego można
    stwierdzić, że
    poprawki winny dotyczyć wprost tej materii, jaka jest przedmiotem
    regulacji we wniesionym projekcie ustawy"

    Czyli - patrz artykul konstytucji ktory mowi kiedy TK ma racje :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-08-25 12:57:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > stwierdzić, że
    > poprawki winny dotyczyć wprost tej materii, jaka jest przedmiotem
    > regulacji we wniesionym projekcie ustawy"

    Zmiana kodeksu drogowego nie była przedmiotem regulacji?

  • 23. Data: 2011-08-25 13:31:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Zmiana kodeksu drogowego nie była przedmiotem regulacji?

    Ale nie taka zmiana :-)

    W koncu nie wiem - jest zlozony wniosek czy nie, ale jesli jest, to
    sie dowiemy jakie zdanie ma TK na ten temat :-)

    J.

  • 24. Data: 2011-08-25 17:24:59
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup

    W koncu nie wiem - jest zlozony wniosek czy nie, ale jesli jest, to
    sie dowiemy jakie zdanie ma TK na ten temat :-)

    ===============

    Otóż to. Od tematu głównego, którym jest pytanie: czy ten przepis jest
    ciągle w Trybunale i czy w związku z tym obowiązuje, czy jest zawieszony.

  • 25. Data: 2011-08-25 17:50:46
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:
    > Otóż to. Od tematu głównego, którym jest pytanie: czy ten przepis jest
    > ciągle w Trybunale i czy w związku z tym obowiązuje, czy jest zawieszony.

    Zdaje się, że skierowanie ustawy lustracyjnej za rządów PiS-u nie
    wstrzymało konieczności zastosowania się do niej. I tak tony papieru
    poszły w p[piiiip]u. Ale żeby nie było tak całkiem NTG, widocznie PiS
    nie szanował drzew, skoro forsował budowę obwodnicy Augustowa przez
    obszary Natura 2000. A skończyło się koszeniem drzew w pobliżu wiadomego
    lotniska.

  • 26. Data: 2011-08-25 20:39:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 17:24:59 +0200, Marcin N napisał(a):
    > Otóż to. Od tematu głównego, którym jest pytanie: czy ten przepis jest
    > ciągle w Trybunale i czy w związku z tym obowiązuje, czy jest zawieszony.

    Ciagle ? Na razie to nie wiadomo czy w ogole sie komus chcialo zlozyc
    wniosek czy tylko pismakom tak mowil.

    Jesli zlozyl i czeka - to oczywyscie nadal obowiazuje skoro juz raz zaczal,
    bo niby czemu miano by zawieszac przepis zanim trybunal okresli ze zly ?

    Potem co najwyzej bedzie wstyd, jak TK orzeknie ze przepis jest niezgodny,
    ale da rok na poprawe, przez ktory bedzie obowiazywal :-)

    J.

  • 27. Data: 2011-08-25 21:04:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 13:31:48 +0200, J.F napisał(a):
    > W koncu nie wiem - jest zlozony wniosek czy nie, ale jesli jest, to
    > sie dowiemy jakie zdanie ma TK na ten temat :-)

    OK, jedno wiemy, wniosek jest, K 4/11.

    Ladny niski numer, a tu juz wrzesien prawie :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-08-26 00:21:39
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-25 12:25, Waldek Godel pisze:
    > Popieprzony jest prawny OBOWIĄZEK włączania świateł, nawet stojąc w korku w
    > pełnym słońcu i wielu innych chorych sytuacjach.

    no i wlasnie w ten sposob zalatwilem reflektor w Audi 100 C4 (stopiły
    się plastikowe wtyczki na wiązce). Wiekszosc samochodow poruszajacych
    sie po naszych drogach nie jest przystosowana do tak durnego przepisu w
    naszych warunkach klimatycznych.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 29. Data: 2011-08-26 00:42:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello venioo,

    Friday, August 26, 2011, 12:21:39 AM, you wrote:

> [...]
    > się plastikowe wtyczki na wiązce). Wiekszosc samochodow poruszajacych
    > sie po naszych drogach nie jest przystosowana do tak durnego przepisu w

    Że niby twierdzisz, że większośc samochodów nie jest przystosowania do
    włączania świateł?

    Zjeździłem prawie pół miliona kilometrów. Bardzo różnymi samochodami.
    Zawsze na światłach, pomimo tego, że zacząłem jeździć zanim
    wprowadzono obowiązkowe światła. I jakoś nie topiły mi się kostki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-08-26 08:24:15
    Od: z <z...@g...pl>

    Jarek Pudelko pisze:
    > Czesc
    >
    > No panowie, zeby zebrac odpowiedz w jednym watku...
    > Nie chodzi mi o to, ze popieram przepis jazdy na swiatlach - chcialem
    > natomiast wykazac, ze dzieki nim zwieksza sie hmmm widocznosc pojazdu na
    > drodze i wiem, ze to nie jest zadne odkrywcze stwierdzenie :)

    To wszystko przy założeniu że wszystko co może się pojawić na drodze
    będzie świeciło światłami. Jak wszyscy wiemy tak nie jest.

    Tak się zastanawiam dlaczego ci wszędobylscy ekolodzy nie podnieśli
    wielkiego larum na świecenie w dzień w słońcu skoro podnoszą larum na
    nie wyjmowanie ładowarki z gniazdka. Koszt pobytu takiej ładowarki w
    gniazdku 24 godziny przez cały rok wynosi 1,65 zł.
    WIĘC...