  • 1. Data: 2014-01-29 15:14:50
    Temat: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
    i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
    żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
    diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
    diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
    zaczynają nowe koszty.

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-01-29 15:27:29
    Temat: Re: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
    > diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
    Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-01-29 15:28:10
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu

    temu sie chyba mimo wszystko d oplacal....
    http://tiny.pl/q1dbg
    mam nadzieje ze link chodzi...
    ps
    wnetrze tego auta przeraza....
    ile maja w takim razie te w pl ?
    ps2
    faktycznie ciekawe ile wymian drogich czesci takie auto przerobilo.....,
    ponoc nowe auta sa nietrwale.....

  • 4. Data: 2014-01-29 15:28:51
    Od: z...@g...com

    > Tak się zaczynam zastanawiać,

    ...a po co się zastanawiać?
    Zasadność zakupu diesela bardzo łatwo w ogłoszeniach sprawdzić.
    Ot jakiśtam ford: 49 egzemlarzy w benzynie na - uwaga - 239 sztuk dizla :)
    Ludzie po prostu uciekają od ropniaków jak się tylko da.

    ____
    grzech
    626

  • 5. Data: 2014-01-29 15:33:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-29, z...@g...com <z...@g...com> wrote:

> [...]
    > Ot jakiśtam ford: 49 egzemlarzy w benzynie na - uwaga - 239 sztuk dizla :)
    > Ludzie po prostu uciekają od ropniaków jak się tylko da.

    Bo diesle jada na opinii z czasow kiedy to naprawde byly ekonomiczne i malo
    problematyczne :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2014-01-29 15:34:54
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-29, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:
    > Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...

    Hehe. No gdzies po drodze jest jeszcze stacja na ktorej kupil paliwo...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-01-29 15:35:02
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 15:27, WOJO pisze:
    > Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...

    To nie przebudzenie, jak kupowałem swojego w ofercie nie było LPG, gdyby
    było (jak teraz) w 100% byłby LPG. Silnik konstrukcyjnie lepszy (pod
    względem awaryjności), koszt przejazdu niższy niż przy dieslu
    (minimalnie) i brak w/w niezbyt trwałych podzespołów. Niechało mi się
    przechodzić tej samej drogi, co poprzednio aby mieć LPG niefabryczne i
    nadal gwarancję, chociaż dziś zastanawiam się, czy aby na pewno dobrą
    decyzję podjąłem. Szczególnie, że przy silnikach benzynowych w poważaniu
    mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
    pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-01-29 15:40:53
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
    > pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.
    Nie chcę Cię martwić, ale warunki gwarancyjne są specjalnie preparowane
    przez sztaby marketingowców, którzy doskonale wiedzą, jak przyciągnąć
    potencjalne ofiary.
    Następnym razem pie... gwarancję i kupuj używanego benzyniaka bez założonej
    instalacji LPG.
    Instalacje założysz sam w warsztacie, który Ci będzie odpowiadał.
    Koszty ewentualnych napraw wychodzą taniej niż "naprawy gwarancyjne".
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-01-29 15:42:38
    Od: z...@g...com

    > Bo diesle jada na opinii z czasow kiedy to naprawde byly ekonomiczne i malo
> [...]

    i paliły co się wlało:)
    Niestety po tej erze cena olejów sporzywczych została na sztucznym poziomie ON :(

    ____
    grzech
    626

  • 10. Data: 2014-01-29 15:47:47
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "anacron" <a...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
    > diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony...

    cóż to jest jak z każdym innym silnikiem, jedne są bardziej udane inne mniej,
    stare 1.9TDI na pompie wtryskowej latały po 500tys. KM i więcej przy spalaniu
    5-7l a jak się kupuje wynalazki to potem tak jest niestety, przed zakupem trzeba
    po prostu trochę pogrzebać w necie i wybrać jakąś sprawdzoną już i w miare
    niezawodną konstrukcję.
    Swoją drogą wiadomo że ceny w ASO są z kosmosu, mnie kiedyś (w normalnym
    sklepie)komplet 4 świec żarowych wyniósł 120zł czy coś, czy to jest dużo jak się
    je wymienia raz na kilka lat ? turbosprężarka? normalnie starcza na 200-300kkm
    jak dobrze poszukasz po allegro to z rozbitka z małym przebiegiem dostaniesz
    taką za mniej niz tysiąc zł. albo oddasz starą do regeneracji za 700-1000zł. (a
    w ASO ile 4-5k?) itd.... ważne żeby się nei wpakowac na jakąś wadliwą
    konstrukcję jak ta pompa wtryskowa co ci opiłkami zabiła cały układ paliwowy i
    nie trymać się ślepo ASO skoro wiadomo co tam się wyprawia...

    Sam jeżdżę dieslem z 2006r na liczniku ma około 200kkm, pompowtryski oryginalne,
    DPF brak, turbosprężarkę wymieniłem tylko dlatego że chciałem moc podnieść tak
    jak i sprzęgło, poza tym padł czujnik ciśnienia w pompie ABS, zrobiili mi w
    serwisie pomp za 500zł z 2 letnią gwarancją. Poza tym nic co by mi przychodziło
    do głowy, poprzednią Octavię z przebiegiem 300kkm (O1 z 2005r) sprzedałem ojcu,
    jeździ do dziś bez większych problemów.

    Ewentualnie brać auto z 7 lat gwarancji i pełnym assistance i się nie
    przejmować.

    Pzdr
    Piotrek