eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasieRe: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
  • Data: 2010-09-28 13:45:11
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 27-09-2010 23:50, Filip KK pisze:

    > Jaki miał silnik i który to był rocznik?
    1,4 75KM, 2000 r.
    Do silnika w sumie nie mam zastrzeżeń, termostat wymieniłem przy okazji
    rozrządu.

    > Tak, to norma. Mechanizm z chińskiego aluminium.
    Nie, to kwestia błędu w projekcie.
    Po stronie kierowcy zardzewiało i stanęło, po stronie pasażera nic się
    nie działo. Zero rdzy, a tu całość była tak zapieczona, że ledwo udało
    się wybić trzpień żeby to ruszyći nasmarować.
    Źle zabezpieczone przed wilgocią i tyle - woda lała się prosto na
    trzpień. To samo dzieje się w Golfie IV z tyłu (u mnie akurat to się nie
    stało).

    > Z tyłu to rzadkość, musiało coś być spierdolone.
    Silnik moim zdaniem, jakby był za słaby. Po podniesieniu wycieraczki
    chodziła płynnie. Wycieraczka oczywiście oryginał. Uszczelki wymienione,
    wszystko nasmarowane.

    > Żadna norma, pierwsze słyszę.
    Poczytaj forum, są całe manuale opisujące jak to rozebrać, na co
    wymienić. Oczywiście VW wymyśliło diodę w obudowie, za 50 zeta w ASO.
    Zwykła dioda, taka do wlutowania, kosztuje w sklepie kilkadziesiąt groszy.

    > Jak sprzęgło mogło piszczeć? A może chińskie klocki piszczały? Jakieś
    > Bosza?
    Łożysko piszczało. Zdiagnozowane w ASO, nawet nie pytałem o koszt wymiany.
    Wcześniej myślałem, że to jakiś pasek, rolka....po wymianie rozrządu i
    napinaczy paska nic się nie zmieniło.

    > Nie wiem akurat o co tutaj chodzi.. Ja w swoim nie miałem problemów z
    > hamulcami. Ani kumple w innych golfach też nie mieli problemów.

    Kumple może nie mieli, ja miałem. Okazuje się, że te podkładki bardzo
    szybko korodują. Jak padły hamulce zadzwoniłem do kolegi z ASO VW, od
    razu powiedział dlaczego kapie płyn. Zasugerował wymianę podkładek na
    miedziane.
    W ASO nic nie mówiłem, odebrałem i dokładnie taka diagnozę i rozwiązanie
    zaproponowali mechanicy. Ciekawa zbieżność.

    > Może według Ciebie były dobre, według mechaników nie nadawały się...
    > Poza tym, to nie jest usterkowość pojazdu.

    Były dobre do czasu aż nie zalał ich płyn hamulcowy.

    > Jak sam wcześniej wspomniałeś, miałeś problem z mechanizmem wycieraczek,
    > do tego dochodzi ten "mechanizm" o którym piszesz. Podejrzewam, że coś
    > tam musiało być przez "fachowca" ruszane, bo cały zespół różnych rzeczy
    > Ci się psuł w klapie bagażnika.

    Nie pamiętam już szczegółów, ale trzeba było wyjąć mechanizm, załadować
    WD40 i się odblokował na jakiś czas.

    Hamulec ręczny używałem.
    Przy kołach koniec linki jest w takiej gumowej osłonie, która sparciała
    i rozpadła się. Woda zaczęła wnikać pod pancerz aż w końcu go rozsadziła.
    Może to eksploatacja, ale to nie jest aż tak stary samochód żeby guma aż
    tak szybko sparciała.

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: