  • 41. Data: 2014-09-26 16:03:23
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-09-26 o 10:09, FEniks pisze:

    > W kilkanaście minut zdążą przyjechać? ;)
    >
    > Ewa

    BTW straży. Ostatnio miałem taką fazę, że jakiś ch.. pier#*|0ny(
    człowiek od odmiennych niż moje poglądach na temat parkowania)
    zastawił wjazd i nie można było wjechać na posesje inaczej niż
    przejeżdżając 20m chodnikiem. W końcu sekretarka zadzwoniła po SM.
    Zapytali o numer tablic. Po 3 minutach właściciel auta wyszedł,
    przestawił auto o 2 metry i wrócił do domu.

    I tu moje pytanie: przypadek?

  • 42. Data: 2014-09-26 16:08:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-26 o 09:10, FEniks pisze:
> [...]
    > okien również), to w końcu zwróciłam mu uwagę. Twierdzi, że ten samochód
    > po jeździe wymaga chłodzenia jakichś turbin i dlatego musi go zostawiać
    Parę lat temu znajomej z 4 piętra "spadła" doniczka akurat na auto
    gościa, który był odporny na prośby sąsiadów, żeby nie grzał auta przez
    10 minut zanim odjedzie.
    Jacek

  • 43. Data: 2014-09-26 19:16:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-26 14:09, Chris pisze:

    > Troszkę kultury :) a jeździ losowo choć frog to nie jest :)

    Oj tam śmieję się tylko, bez urazy ;)
    Tylko to jest rodzinny dupowóz z odrobiną pazura i pewnie pełnego
    wykorzystywania potencjału nigdy nie widział :)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 44. Data: 2014-09-26 19:18:03
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-26 14:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko co to kogo obchodzi? Jeśli nie umie jeździć tak, żeby silnik nie
    > wymagał dlugotrwałego "wygaszania" pod oknami innych, to niech mu tę
    > turbinę szlag trafi.

    Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko
    tłumaczę dlaczego turbo się chłodzi a nie gasi się od razu po kilowaniu.

    Jasne? :)

  • 45. Data: 2014-09-27 00:02:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2014, Jacek wrote:

    > Parę lat temu znajomej z 4 piętra "spadła" doniczka akurat na auto gościa,
    > który był odporny na prośby sąsiadów, żeby nie grzał auta przez 10 minut
    > zanim odjedzie.

    A gość *chciał* "panjać aluzju", czy Kodeksu Cywilnego nie znał?
    Bo takie "samoistne spadnięcie doniczki" może wyjść drogo, lub
    opcjonalnie spowodować zainteresowanie prawników ubezpieczyciela
    (właśnie dlatego, że wychodzi drogo).

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2014-09-27 00:23:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze:
    > Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
    > muszlę wirnika wydechowego ;)
    Jak do białości rozgrzane turbo - to znaczy że EGT w kosmos idzie, jest
    coś źle zrobione zdecydowanie (i zaraz pierdyknie), a nie "trzeba 10
    minut chłodzić".
    Choćbyś wstawił turbo od lokomotywy spalinowej, to ile czasu może
    potrwać ostygnięcie masy wirnika ~kilkaset gramów z (powiedzmy) 800'C do
    akceptowalnego poziomu wyłączenia 200-300'C, zakładając że jest ciągle
    chłodzona obudowa wodą oraz sam wirnik - przy łożyskowaniu olejem, a
    całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze
    otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie
    <100'C)?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 47. Data: 2014-09-27 02:39:37
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 września 2014 00:23:39 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >
    > całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze
    >
    > otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie

    173

    Tak na marginesie. Do białości to grubo ponad 1000 stopni. Jak stal jest rozgrzana do
    białości to ma konsystencje plasteliny. Od białości do temperatury w której stal się
    pali w powietrzu jest ze sto stopni. W silnikach odrzutowych łopatki turbin pracujące
    po stronie gorącej są chłodzone od wewnątrz, i na dodatek zrobione są z trochę
    lepszego materiału niż w sprężarce samochodowej.

  • 48. Data: 2014-09-27 08:16:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-27 o 00:02, Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > Bo takie "samoistne spadnięcie doniczki" może wyjść drogo, lub
    > opcjonalnie spowodować zainteresowanie prawników ubezpieczyciela
    OIDP to właścicielka doniczki nie miała żadnych kłopotów, a właściciel
    autka "aluzju ponjał".
    Jacek

  • 49. Data: 2014-09-27 08:29:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-27 00:23, BartekK pisze:
> [...]
    > całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze
    > otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie

    Widzę zabrakło "białości".
    Owszem wiem że biały kolor żeliwa to 1000C++
    EGT mam na poziomie 930C przy pełnym ogniu. A to wystarczy żeby po
    upalaniu turbo świeciło.

  • 50. Data: 2014-09-27 11:19:50
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-26 09:10, FEniks pisze:
> [...]
    > Ja się nie znam, jestem zwykłą blondynką, oświećcie mnie, o co chodzi?
    > Bardzo mocno wypasiony samochód, a takie kłopotliwe użytkowanie? ;)

    Samochód może i wypasiony, jednak wiedza kierowcy co do obsługi mizerna.
    Nie dość że nie musi tego robić w tak długim czasie, to jeszcze łamie
    przepisy o pojazdach i ruchu drogowym.