-
1. Data: 2014-09-26 09:10:31
Temat: Diesel i chmura czarnego dymu
Od: Jacek <k...@a...com>
Od kilku dni pojawia się komunikat "awaria systemu kontroli silnika".
Czasami włącza się jakaś blokada, bo spada moc i nie da się uzyskać
większych obrotów, jak 3400. Wczoraj przy mocniejszym depnięciu wypluł
chmurę czarnego dymu i to taką, że stary Ikarus by się nie powstydził.
Pacjent to Fiat multijet 1,9.
Mam wrażenie, że przy większym obciążeniu coś szumi pod maską, jakby
hałas z turbiny, ale nie wiem, czy to jakaś nieduża nieszczelność, czy
też hałas mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za
tydzień, więc nie mam jak zdiagnozować)
Jacek
-
2. Data: 2014-09-26 09:22:30
Temat: Re: Diesel i chmura czarnego dymu
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-09-26 09:10, Jacek pisze:
> Od kilku dni pojawia się komunikat "awaria systemu kontroli silnika".
> Czasami włącza się jakaś blokada, bo spada moc i nie da się uzyskać
> większych obrotów, jak 3400. Wczoraj przy mocniejszym depnięciu wypluł
> chmurę czarnego dymu i to taką, że stary Ikarus by się nie powstydził.
> Pacjent to Fiat multijet 1,9.
> Mam wrażenie, że przy większym obciążeniu coś szumi pod maską, jakby
> hałas z turbiny, ale nie wiem, czy to jakaś nieduża nieszczelność, czy
> też hałas mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
> Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za
> tydzień, więc nie mam jak zdiagnozować)
> Jacek
Masz nieszczelność w dolocie i boost ucieka.
Najprawdopodobniej gdzieś wąż się rozszczelnił.
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
-
3. Data: 2014-09-26 09:42:03
Temat: Re: Diesel i chmura czarnego dymu
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2014-09-26 09:22, Lewis pisze:
> W dniu 2014-09-26 09:10, Jacek pisze:
>> Od kilku dni pojawia się komunikat "awaria systemu kontroli silnika".
>> Czasami włącza się jakaś blokada, bo spada moc i nie da się uzyskać
>> większych obrotów, jak 3400. Wczoraj przy mocniejszym depnięciu wypluł
>> chmurę czarnego dymu i to taką, że stary Ikarus by się nie powstydził.
>> Pacjent to Fiat multijet 1,9.
>> Mam wrażenie, że przy większym obciążeniu coś szumi pod maską, jakby
>> hałas z turbiny, ale nie wiem, czy to jakaś nieduża nieszczelność, czy
>> też hałas mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
>> Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za
>> tydzień, więc nie mam jak zdiagnozować)
>> Jacek
>
>
> Masz nieszczelność w dolocie i boost ucieka.
> Najprawdopodobniej gdzieś wąż się rozszczelnił.
>
Tylko, że nieszczelny dolot raczej nie powinien wywalać "checka"...
-
4. Data: 2014-09-26 10:33:18
Temat: Re: Diesel i chmura czarnego dymu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
news:54251166$0$16902$65785112@news.neostrada.pl...
> Od kilku dni pojawia się komunikat "awaria systemu kontroli silnika".
> Czasami włącza się jakaś blokada, bo spada moc i nie da się uzyskać
> większych obrotów, jak 3400. Wczoraj przy mocniejszym depnięciu wypluł
> chmurę czarnego dymu i to taką, że stary Ikarus by się nie powstydził.
> Pacjent to Fiat multijet 1,9.
> Mam wrażenie, że przy większym obciążeniu coś szumi pod maską, jakby hałas
> z turbiny, ale nie wiem, czy to jakaś nieduża nieszczelność, czy też hałas
> mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
> Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za tydzień,
> więc nie mam jak zdiagnozować)
Za lewym przednim kołem masz widok na wąż z turbiny. Jest on centymetr od
rantu plastikowego nadkola i lubi się o ten rant przecierać. Sprawdź czy nie
masz tam dziury.
Obejrzyj też od góry turbinę czy nie pospadały z niej węże. Fabrycznie u
mnie nie miały one żadnych opasek zaciskowych.
--
Pozdrawiam,
yabba