eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStudzenie silnikaRe: Studzenie silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Studzenie silnika
    Date: Sat, 27 Sep 2014 08:29:39 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <m05lgq$os8$1@node1.news.atman.pl>
    References: <54251170$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <m034cs$53i$2@node1.news.atman.pl>
    <54251f79$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>
    <m037p6$mfg$1@node2.news.atman.pl> <m03be4$crq$1@node1.news.atman.pl>
    <m03ce8$rft$1@node2.news.atman.pl> <m03ko9$mki$1@node1.news.atman.pl>
    <m04pkd$an0$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-188-33-162-200.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1411799387 25480 188.33.162.200 (27 Sep 2014 06:29:47
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Sep 2014 06:29:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <m04pkd$an0$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2545458
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-09-27 00:23, BartekK pisze:
    > W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze:
    >>>>> A turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :)
    >>>>> po jeździe miejskiej 5-10 sec wystarczy.
    >>>> Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :)
    >>> Brat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzić
    >>> turbinę :)
    >> Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
    >> muszlę wirnika wydechowego ;)
    > Jak do białości rozgrzane turbo - to znaczy że EGT w kosmos idzie, jest
    > coś źle zrobione zdecydowanie (i zaraz pierdyknie), a nie "trzeba 10
    > minut chłodzić".
    > Choćbyś wstawił turbo od lokomotywy spalinowej, to ile czasu może
    > potrwać ostygnięcie masy wirnika ~kilkaset gramów z (powiedzmy) 800'C do
    > akceptowalnego poziomu wyłączenia 200-300'C, zakładając że jest ciągle
    > chłodzona obudowa wodą oraz sam wirnik - przy łożyskowaniu olejem, a
    > całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze
    > otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie
    > <100'C)?
    >

    Widzę zabrakło "białości".
    Owszem wiem że biały kolor żeliwa to 1000C++
    EGT mam na poziomie 930C przy pełnym ogniu. A to wystarczy żeby po
    upalaniu turbo świeciło.


    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: