  • Data: 2013-06-13 00:34:08
    Temat: Re: Strefa Tempo 30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jun 2013, tᴏ wrote:

    > Ma też taką, ze jak każdy będzie zostawiał przed sobą 50 metrów wolnego
    > to korek będzie 5x dłuższy.

    Dlaczego "każdy", po co ten jadący za turlającym się ze stałą prędkością,
    WIDZĄC że nie trzeba będzie zaraz hamować bo miejce na turlanie się jest,
    ma zostawiać kolejne 50m wolnego?
    A skoro jedzie wolniej wystarczy mu MNIEJ zapasu na hamowanie niż kiedy
    jedzie za poprzednim "superturbojasiejeszczezmieszcze".

    > Myśl!

    Toć myśli - i akurat w takich przypadkach zastosowanie mają TIRmani,
    którzy z przyczyn paru zarówno wolą (paliwo), mogą (jakby to powiedzieć,
    z ładunkiem jest mniej zrywny :>) jak i łatwiej im (siedzącym dwa metry
    wyżej) ocenić widok na "potrzebną średnią" ćwierć kilometra w przód.
    Jedziesz za takim dłuższy odcinek i widzisz "zysk z myślenia"
    właśnie :) (głównie na zwężkach, "niewyprzedzalnych", bo oczywiście
    w innych warunkach "szybcy" natychmiast powodują pulsowanie prędkości,
    wbijając się w każdą szczelinę z piskiem hamulców)

    pzdr, Gotfryd