eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStraż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln złRe: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    Date: Wed, 29 Nov 2023 13:37:13 +0100
    <uk6hbh$f5f$1$Cav@news.chmurka.net> <uk6idi$8as$4$Shrek@news.chmurka.net>

    On Wed, 29 Nov 2023 06:39:11 +0100, Shrek wrote:

    > Czyli darmowy. Powiedzmy że dostajesz za nic 100 tysięcy złotych za
    > damski chuj (niech będzie z dotacji) Musisz oddać 20 tys w podatkach -
    > dostałeś kasę za darmo czy nie?

    > Ty masz jakiś problem z rozumowaniem na podstawowym poziomie. Twój
    > elektryk też ma finalnie sprawność 80%. Znaczy że do niego dopłaciłeś
    > 20% ponad jego cenę?

    Tylko ze tym przypadku Cavallino wklada 100, a dostaje z powrotem 80.
    Wiec niby magazyn, ale nie za darmo.

    Tyle tylko, ze w miare przybywania, bedzie tak, ze Cavallino chciałby
    prąd włożyc, gdy nikt go nie chce, tzn ktos chce, ale jest duzy
    nadmiar, a odebrac, gdy prądu brakuje.
    Byłoby pieknie, gdyby sie dało elektrownie zatrzymac na czas tego
    nadmiaru, ale weglowych sie nie da, atomowych tez chyba nie bardzo,
    gazowe to nie wiem czy nie bez szkody ... baterie czy inne magazyny
    trzeba robić :-)
    A one nie będą za darmo, ktos musi za to zapłacic ...

    > Gdyby nie to że cena prądu jest kilka razy wyższa niż jego wytworzenie
    > (przez ETS głównie) to fotowoltaika by się wogóle nie opłacała.

    No chyba nie calkiem - PV niedawno byla na granicy opłacalności.
    A tu węgiel też się kończy, a ruskiego nie chcemy ...

    J.