  • Data: 2011-05-19 23:49:26
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie
    Od: Rafal <r...@n...spamowac> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie. Odpowiedzialność z tytułu OC pojazdu jest na zasadzie ryzyka.
    > Wina nie ma znaczenia.
    > Ten z wewn. pasa ma roszczenie cywilne wobec tego ze środkowego.
    > Sprawa mandatu i kary - to zupełnie co innego.

    Dokładnie tak jest. Jeśli świadkowie potwierdzą wersję o uciekinierze,
    sąd uniewinni od odpowiedzialności karnej (wykroczenia) ale to nie
    znaczy że zachowa nietknięte OC - tu ubezpieczyciel walącego będzie
    musiał wyskoczyć z kasy (a walący - potem to samo przy ponownej składce)

    A uwaga do innych: widzicie taką sytuację, ktoś sp..a po doprowadzeniu
    do kolizji - to jeśli nie jesteście na pustkowiu to ruszcie do cholery
    d..ę za nim - przynajmniej na tyle by zanotować numery i byc w stanie
    okreslic jakos rysopis kierowcy ( a najlepiej - pstryknąć fotę telefonem
    - np przez pasażera).
    Dzieki temu ktoś inny (niewinny) uniknie odpowiedzialnosci
    Ja juz mialem 2 takie przypadki, kosztowalo mnie to tylko koniecznosc
    stawienia sie na policji by spisac zeznania, a potem w sądzie na
    rozprawie, ale za kazdym razem sukinsyna porządnie ukarano (nie licząc
    tego że w przypadku uciueczki ubezpieczyciel stosuje regres więc ściąga
    wyplacone odszkodowanie od sprawcy) - i fajnie było zobaczyć wdzięczność
    ludzi ktorzy dzieki temu uniknęli odpowiedzialności za nie swoje czyny