eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ? › Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
    Date: Fri, 07 Jun 2013 15:25:36 +0200

    > W nawiązaniu do mikrokontrolerów Silabs C8051Fxxx, o których pisałeś, że sa
    > przestarzałe,
    > bo mają w nazwie 8051, chciałem zauważyć, że myślenie tego typu jest jakimś
    > chaosem.
    > Ja słyszałem, że to właśnie przekaźniki są starocią.
    > Teraz piszesz, że coś co ma "w rdzeniu" schemat przekaźników, jest dobre.
    > Czyli tak:
    > a) przekaźniki dobre
    > b) PLC z programem drabinkowym dobry
    > c) mikrokontroler z cyframi 8051 ZŁY
    > d) mikrokontroler CORTEX znowu dobry

> [...]

    a)System automatyki zrealizowany jako przekaźniki połączone przewodami,
    jest na pewno przestarzały w porównaniu do PLC czy przekaźników
    programowalnych. Tak samo jak płyty pcb z połączonymi 30 układami TTL są
    przestarzałe w porównaniu do FPGA.

    b)PLC z programem drabinkowym jest dobry z przyczyn które wymieniłem
    poprzednio. W tym łatwość programowania dla osób bez przygotowania
    informatycznego. Jeśli ma możliwość programowania w innych językach to
    jest jeszcze lepszy bo można na nim budować złożone aplikacje.
    A oprócz tego firmowy PLC za 500 zł jest moim zdaniem lepszy niż
    niefirmowy sterownik na ATmedze za 800 czy nawet za 400 zł.

    c i d) Mikrokontroler z rdzeniem 51 jest zły w tym sensie, że jego
    rozwój już przeminął. Istnieje głównie w specyficznych enklawach.
    ARMy są dobre bo są powszechnie stosowane. ( i są powszechnie stosowane
    dlatego bo są dobre :) ) A tak na prawdę to chodzi o to, że lepiej
    wybierać rozwiązania stosowane powszechnie niż egzotyczne.
    Masz większe wsparcie w społeczności i społeczność ta jest silniejsza w
    konfrontacji z producentem. W przypadku gdy społeczność jest słaba i nie
    ma dostępu do niezależnych (darmowych lub tanich) środowisk
    programistycznych, może skazana na monopolistyczne praktyki ze strony
    producenta.
    Był okres czasu że procesory 51 były dobrym rozwiązaniem ze względu na
    swoją popularność a 4004 były złe ze względu na to, że były egzotyczne.

    Sterowniki PLC programowane drabinkowo nie są egzotyką. LAD jest
    najpopularniejszym językiem stosowanym w PLC.

    --
    pozdrawiam
    MD