eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocyRe: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <m5lcvse30mpt.18lzykot77jax$.dlg@40tude.net>
    <nvjb6e$pmu$1@node1.news.atman.pl>
    <581dbb4d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    <nvkso7$9hu$1@node1.news.atman.pl>
    <581dfe7a$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <nvl20d$shv$1@node2.news.atman.pl>
    <581e0d02$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 5 Nov 2016 18:04:26 +0100
    Message-ID: <1hrfmlx8bwdef$.1d6p4ykt0kgnp$.dlg@40tude.net>
    Lines: 29
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1478365432 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5159 82.143.187.50:59047
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:707981
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 17:47:03 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > W dniu 2016-11-05 o 17:39, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>> Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi czas.
    >>>> Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go potrzymasz na
    >>>> gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.
    >>> Za długo na gwieździe, ale w poślizgu? Trójkąta to też się tyczy?
    >>
    >> Na gwieździe napięcie jest pierwiastek z 3 mniejsze i podobnie moment

    Moment to moze nawet 3x mniejszy, bez pierwiastka.

    >> obrotowy. Przy obciążeniu M ~ n (moment proporcjonalny do obrotów)
    >> oznacza to poślizg np. 50%, co przy klatce aluminiowej silnik może
    >> wytrzymać przez najwyżej kilkadziesiąt sekund.
    >>
    > Ja właśnie na gwieździe często pracowałem. Mocy wystarczało to sobie
    > myślałem, że po co zużywać prąd. Silnik 2-3 kW.
    > Z tego co pamiętam, to silnik ja padł to winy przegrzania uzwojenia.

    Ale na trojkacie ? Bo chyba nie na gwiezdzie ?

    Z tym ze ... jesli "mocy wystarczalo", to moze obroty byly bliskie
    normalnym, i poslizg malutki, i przegrzewania klatki brak.

    Gdzies tam jeszcze kwestia chlodzenia dochodzi - jak sie silnik
    wolniej kreci, to gorsze.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: