  • Data: 2009-10-12 12:00:43
    Temat: Re: Step-UP 10-13.8V na 24V 25W
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    > Nie jest głupie, ale pod pewnymi warunkami.
    > Oni liczą zwoje z dokładnością +- 1,

    Tylko w przypadku dużej ilości zwojów.

    > plus kolejność drucików mało ważna.
    > Zamawialiśmy transformatorki 2x10zw na 2x13zw. Podstawka miała 8 pin więc
    > każde uzwojenie osobno wyprowadzone.
    > Miało być taniej (4,50) od fabrycznego 78252/55MVC (9zł).
    > Skończyło się na przelutowywaniu źle wlutowanych końcówek uzwojeń,

    :( Niedawno się męczyłem telefonicznie z transformatorem z wtórnym
    bifilarnym i zamienionymi końcówkami wtórnego. Zworki na PCB i przy
    pomiarze transformatora w powietrzu wszystko ok - po wlutowaniu
    zachowywał się jak zwarty...

    > liczeniu zwoi każdego trafa i odsyłaniu złych (typowo 30/100).

    A po co liczyć? Przy takiej ilości zwojów wystarczy indukcyjność
    zmierzyć.

    > Gdy raz odesłaliśmy wszystkie złe (nie tylko liczba zwoi ale też źle
    > polutowane uzwojenia) to odesłane było około 70/100.
    > Przeprojektowaliśmy płytkę na 78252/55MVC i problemy się skończyły.
    > Czasem dbałość o swoje nerwy musi kosztować.

    Ale kiedy to było? Bo - mam wrażenie - jednak trochę się poprawiło.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl