eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStatecznik elektroniczny T8 i zapłon ruryRe: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
  • Data: 2010-04-06 16:34:47
    Temat: Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
    Od: "ar_c" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Po pierwsze. Rury posiadają żarniki, które wstępnie rozgrzewają rurę w
    > celu ich zapłonu. Nie ma to nic wspólnego z wydłużeniem żywotności rur, bo
    > same rury z racji ich konstrukcji mają żywotność bardzo dużą. Pierwszym i
    > ostatnim zadaniem tych włókien jest umożliwienie zapalenia świetlówki przy
    > niższym napięciu zasilającym.
    > Nietety najbardziej newraligicznym elementem, który ulega uszkodzeniu w
    > takiej rurze i powoduje, ze rura jest do wyrzucenia to jest właśnie to
    > włókno żarzące. W przypadku tradycyjnego układu zapłonowego spalenie się
    > takiego włókna powoduje, że rura jest wyrzucana.

    Wlasnie - ale problemem zywotnosci przy tradycyjnym ukladzie nie pochodzi z
    idei podgrzewania skrętek, tylko z tego, ze ich podgrzewanie jest
    niekontrolowane, bo decyduje o tym bimetal w starterze.
    Zaplonnik elektroniczny wysyla probkujace impulsy juz od momentu wlaczenia,
    czyli czas podgrzania jest mniej wiecej staly.


    > Co do zaczerniania rury wewnątrz to faktycznie występuje takie zjawisko,
    > ale występuje ono przede wszystkim wtedy, kiedy włókno jest żarzone i rura
    > jest odpalana. Zjawisko to jest o wiele mniejsze przy rurach, które nie
    > posiadają wstępnego żarzenia, a odpalane są na zimno wyższym napięciem.

    Akurat odwrotnie. Te odpalane na zimno maja bardziej okopcone, niz te na
    cieplo. Jak ktos nie wierzy, to zapraszam na forum www.lighting-gallery.pl,
    tam sa udostepnione zdjecia takich zjawisk.


    > Ponadto układ odpalający rurę bez wstępnego żarzenia potrafi pracować na
    > rurach, które mają przepalone wlókna i to właśnie jest wykładnikiem
    > żywotności rur.

    I tu rowniez nie prawda. Mam kilka statecznikow odpalajacych "od razu".
    Mimo, ze odpalaja od razu, potrzebują zamknietego obwodu przez te skretki.
    Co prawda obwod zamyka kondensator (albo i takze termistor PTC dla tych z
    podgrzewaniem wstepnym), ale on tworzy rezonans z dlawikiem, celem zaplonu.
    Takze bez podpiecia 4 drutow do swietlowki, rura na "zimnym" stateczniku nie
    odpali.


    > Argumentami przemawiającymi przeciwko układom elektronicznym tj.
    > przetwornicom podwyższającym napięcie zasilające rury jest fakt, że układy
    > te lubią się często uszkadzać, głównie za sprawą wysychających
    > kondensatorów elektrolitycznych

    To akurat nie problem dla nawet przeciętnego elektronika.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: