  • Data: 2012-01-24 22:31:52
    Temat: Re: Startery TI itp.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Michoo,

    > Napięcia, prądu maksymalnego, prądu (w przypadku źródła prądowego), tego
    > kiedy poinformować o dużym obciążeniu, tego kiedy poinformować o
    > przeciążeniu (np uzależnić od temperatury w obudowie).

    Praca w trybie pradowym wymaga komparatora porównującego rampę z
    czujnika prądu z napięcie ze sprzężenia zwrotnego - to czysto
    analogowa praca.

    Zarządzaniem mocą i obsługa zdarzeń faktycznie może się zając
    kontroler ale samo sterowanie pracą klucza - absolutnie nie widze tu
    żadnej roli dla cyfrówki.

    > I mamy typowy zasilacz komputerowy, gdzie 12V ma fatalną wydajność jak
    > nie obciążysz 5V. Czasami potrzebna jest inna charakterystyka. A jak
    > jeszcze dodamy do tego potrzebę niezależnego włączania-wyłączania?

    No to nie zrobisz tego na jednym kluczu i indukcyjności.

    Zasilacz komputerowy powstał pod konkretne zastosowanie i tam zła
    stabilność 12V nie ma najmniejszego znaczenia - 5V jest zawsze
    obciążone. Jednak myśle, że juz niedługo nadejdą czasy nowej
    specyfikacji zasilania dla PCta, gdzie całkiem zniknie +5V i +3.3V z
    zasilacza głównego. Pozostanie +5VSTB oraz +12V a +5V dla urządzeń
    będzie generowane lokalnie tylko tam, gdzie jest potrzebne - tak jak
    obecnie odrębne napięcia dla procesora, pamięci itd.

    Nie pojmuję, dlaczego złe doświadczenia z niewłaściwego użycia
    niewłaściwego zasilacza do niewłasciwych celów chcesz przenosić na
    całą resztę zastosowań... Przeciez wystarczy przełączyć sprzężenie
    zwrotne na gałąź +12V, żeby problem niestabilniości załatwić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl