  • 11. Data: 2010-09-22 19:44:09
    Temat: Re: Star Wars w TVP w 4:3
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    a...@...pl napisał(a):
    > Czyzby byla to kara za to, ze ktos nie placi abonamentu???
    Ile razy trzeba powtarzać, że abonament to nie opłata za telewizję
    publiczną tylko podatek od posiadania telewizora, który przypadkiem
    "wadza" przekazuje na Woronicza.
    f.

  • 12. Data: 2010-09-22 20:45:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrni9kn2p.r2e.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Może wyjaśnijmy to po raz 1000 - mówimy o emisji _cyfrowej_ naziemnej i
    > satelitarnej, a w niej tuner się ustawia pod proporcje tv i z 16:9 można
    > zrobić 4:3 w dowolnym trybie dopasowania. Wiec emisja panoramicznego
    > materiału
    > 4:3 jest po prostu bez sensu.
    >
    > To że leci to 4:3 w analogu - to jest ok, bo to już właśnie wyjaśniłeś.

    Co niby wyjaśnił?
    Z sygnałem analogowym można zrobić dokładnie to samo co z cyfrowym.
    Tyle że w innym miejscu.

  • 13. Data: 2010-09-22 21:17:09
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 22-09-2010 o 21:43:21 Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> napisał(a):

    > Wiec emisja panoramicznego materiału
    > 4:3 jest po prostu bez sensu.

    Ale było w letterboxie czy nadawali normalny obraz 4:3 (wycięty z filmu)?
    Bo jeśli to drugie to nie tak całkiem bez sensu. Dla telewizora 4:3
    najlepszy jest sygnał 4:3 - wtedy wyświetla cały obraz (720x576) używając
    całego ekranu. Jeżeli dostanie 720x576 ale 16:9 to by wyświetlić taki sam
    fragment oryginału na pełny ekran obcina boki czyli wyświetlany obraz ma
    mniejszą rozdzielczość.

    A najbardziej bez sensu jest tworzenie w 16:9 programu zawierającego dużo
    materiałów archiwalnych (w większości 4:3) poprzycinanych z góry i dołu...

    --
    SW3
    ----

  • 14. Data: 2010-09-22 22:34:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Co niby wyjaśnił?
    > Z sygnałem analogowym można zrobić dokładnie to samo co z cyfrowym.
    > Tyle że w innym miejscu.

    Tzn dajmy na to w Rubinie zrobić panscan gdzie?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 15. Data: 2010-09-22 23:08:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrni9l13i.g1l.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Tzn dajmy na to w Rubinie zrobić panscan gdzie?

    Na śmietniku.

  • 16. Data: 2010-09-23 08:04:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Sergiusz Rozanski <w...@s...com> writes:

    > Tzn dajmy na to w Rubinie zrobić panscan gdzie?

    Nie cofaj sie do Rubina. Mam (jako drugi tv co prawda) Samsunga
    CW-25M064N. Nie pamiętam, iloletni, powiedzmy że z 8. Działa jak nowy,
    ale na części kanałów z kablówki wszyscy ostatnio się strasznie chudzi
    porobili.

    I co, mam wyrzucić?

    MJ

  • 17. Data: 2010-09-23 09:29:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > CW-25M064N. Nie pamiętam, iloletni, powiedzmy że z 8. Działa jak nowy,
    > ale na części kanałów z kablówki wszyscy ostatnio się strasznie chudzi

    Nie, przełączać na Zoom.

  • 18. Data: 2010-09-23 10:42:41
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
> [...]

    Zgoda, ale po odpowiednim deathline, a on jest wyznaczony chyba na 2012,
    narazie trzymałym się w emisjach naziemnych norm dot. proporcji w PAL.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 19. Data: 2010-09-23 10:45:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Zgoda, ale po odpowiednim deathline, a on jest wyznaczony chyba na 2012,
    > narazie trzymałym się w emisjach naziemnych norm dot. proporcji w PAL.

    Niby że PAL nie zawiera 16:9?

  • 20. Data: 2010-09-23 10:47:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> writes:

    > Nie, przełączać na Zoom.

    Nie ma takiej opcji w telewizorze. Najwyzej moge powiekszyc fragment
    obrazu _bez zmiany proporcji_.

    Czyli - jesli jest nadawane w letterboxie, to moge obciac boki do
    formatu 4:3 i powiekszyc na caly ekran.

    Jesli jest nadawane w 16:9, to widze chudzielcow i koniec.

    Taki telewizor zrobili i juz.

    MJ