  • Data: 2009-03-25 20:59:55
    Temat: Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to czy mało?
    Od: "sofu" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gqct4f$u5m$1@news3.onet...
    ------------

    > Tak z ciekawostek - baterie R6 marki Casio w kalkulatorze marki
    > Casio dzialaly ... 20 lat.
    >
    > J.

    ---------------

    R6 - dziwne? To jakie to byly baterie? Nie znam takich, ktore by nie
    skorodowały i nie wylały przez ten czas?

    Ale kiedys spotkałem sie z czyms podobnie niezwykłym, choc nie az tak.
    Kupilem na bazarze 4 czujki przeciwpozarowe produkcji USA przeznaczone na
    rynek amerykanski. W komplecie (w blistrze) byly dwie takie czujki + baterie
    do nich firmy Evryredy (9V typu 6F22) made in USA. Byly to baterie longlife,
    ale nie pisalo zeby byly alkaliczne. Baterie te kosztowaly równo po 1
    dolarze USA za sztuke natomiast same czujki byly niezwykle tanie bo
    kosztowaly moze po 2 - 3 dolary za sztuke. Byly tam odpowiednie certyfikaty,
    instrukcje obsługi itd. oraz szczegółowa informacja o cenie i ze cena
    zawiera podatki - stanowy i jakis tam jeszcze? W sumie cena szokujaco niska.
    Nie chodzi o to ile ja za nie dałem na bazarze, ale o cene jaka tam byla
    uwidoczniona na tekturce w blistrze.
    Ale mysle, ze to taka ich polityka, zeby to co sluzy ochronie zdrowia i
    zycia bylo maksymalnie tanie. Mam zreszta te czujki u siebie zamontowane w
    mieszkaniu.
    I co w tym dziwnego? Otóz te baterie. Działaly mi przez kilka lat, az do
    czasu gdy urzadzenie cyklicznym piszczeniem
    dało mi w koncu znac, zeby je wymienic. Musialem to zrobic bo piskanie po
    nocach to nic przyjemnego. Ale same baterie jeszcze pracowaly przez dlugi
    czas w mierniku Metex. Mowiac krótko byly nie do zaj....... .
    Potem kupowalem baterie alkaliczne najlepszych na naszym rynku firm i
    wszystkie starczają srednio na jeden rok do półtora roku góra!
    Do dzis zachodze w głowe co to byly za baterie? Niby zwykłe po 1 dolar USA
    za sztuke, a dzialaly chyba 4-5 lat a potem jeszcze przez pare lat w
    Metexie?

    Janusz