  • 11. Data: 2009-07-09 14:11:19
    Temat: Re: Stałka 10,11 mm pod APS-C dlaczego jeszcze nikt na to nie wpadł ????
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-09 14:51:49 +0200, b...@w...pl said:

    > a nie sądzisz ze 10-11 mm stałka do 1200 zł od canona, sigmy lub tamrona byłaby
    > hitem ???

    Ja sądze, że gdyby to wypuścił Canon, to tą cenę trzebaby najpierw
    pomnożyć przynajmniej przez 2. A może i 3.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-07-09 15:29:35
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale wiesz że przed Samyangiem produkowano już fiszaje?

    W tej cenie i z taką jakością optyki oraz dostępnością dla różnych
    systemów? Nie bałdzo ;)

    --
    PSYLO

  • 13. Data: 2009-07-09 16:02:33
    Od: b...@w...pl

    > Ja sądze, że gdyby to wypuścił Canon, to tą cenę trzebaby najpierw
    > pomnożyć przynajmniej przez 2. A może i 3.
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    więc wytłumaczcie mi jedno, skoro tamron czy sigma robią szerokie zoomy w cenie
    1700-2200 to nie da sie zrezygnować z zoomu na rzecz trochę bardziej
    przyzwoitych 10 mm ??? nie chodzi mi tu wcale o jasność ale o zminimalizowanie
    wad jakie niesie za sobą zastosowanie zooma zamiast stałki. Złoże ze sie wielu
    z was nie npożałowało by powiedzmy 1500 zł na taką stałkę, gdzie np. winieta,
    dystorsja czy abberacja byłaby mniej dokuczliwa niz zoomach

  • 14. Data: 2009-07-09 17:10:12
    Temat: Re: StaĹ&#65533;ka 10,11 mm pod APS-C dlaczego jeszcze nikt na to nie wpadĹ&#65533; ????
    Od: "gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    b...@w...pl napisał(a):
    Złoże ze sie wielu
    > z was nie npożałowało by powiedzmy 1500 zł na taką stałkę, gdzie np. winieta,
    > dystorsja czy abberacja byłaby mniej dokuczliwa niz zoomach

    Otóż wcale by nie była mniej dokuczliwa niz w zoomach. Chyba że jasność jakaś 5,6

  • 15. Data: 2009-07-09 17:28:01
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    > To też.
    > W pewnym sensie bo nie każdy lubi się babrać z manualnym domykaniem.

    Nie w każdym systemie trzeba go manualnie domykać...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 16. Data: 2009-07-09 18:19:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Nie w każdym systemie trzeba go manualnie domykać...

    Rozumiem, że chodzi Ci o LV i kontrolę kadru poprzez ekran?
    (EVF w G1, ale tam to i tak ma średni sens)

    d.

  • 17. Data: 2009-07-09 18:28:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Rozumiem, że chodzi Ci o LV i kontrolę kadru poprzez ekran?
    > (EVF w G1, ale tam to i tak ma średni sens)

    Nie - o to, że w niektórych wykonaniach (np. z bagnetem Pentaxa) obiektyw
    ten automatycznie przymyka przysłonę do wartości roboczej po wciśnięciu
    spustu migawki.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 18. Data: 2009-07-09 18:50:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Nie - o to, że w niektórych wykonaniach (np. z bagnetem Pentaxa) obiektyw
    > ten automatycznie przymyka przysłonę do wartości roboczej po wciśnięciu
    > spustu migawki.

    Samyang 8mm? hmm, to fajnie więc, że producentowi chciało się zrobić dla
    pentaksa działający ficzer. Przy sony/minolta niestety jest full manual,
    bo przymykadło nie działa :/

    d.

  • 19. Data: 2009-07-09 19:31:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-09 18:02:33 +0200, b...@w...pl said:

> [...]
    > przyzwoitych 10 mm ??? nie chodzi mi tu wcale o jasność ale o zminimalizowanie
    > wad jakie niesie za sobą zastosowanie zooma zamiast stałki.

    Kompromisy, kompromisy. Jakby miało być tanio (a kwoty 1500-2500 to w
    sumie raptem średnia półka), to byłoby niedużo lepiej niż w zumie,
    jakby miałoby być dużo lepiej, to cena z razy 5. Zauważ, że Pentaxowe
    Limitedy 14 i 15 mm nieszczególnie rzucają na kolana jakością optyczną.
    Takie obiektywy zawsze były trudne do zrobienia dobrze, a przy APS-C i
    gęstych matrycach komplikacja problemu wzrosła.

    Zresztą moje czy Twoje życzenia nie mają tu nice do rzeczy - producenci
    mają jakieś swoje "roadmapy", na których takie stałki jeśli wogóle, to
    są na bardzo odległej pozycji - skoro mają już w ofercie zumy
    (zasadniczo bardziej praktyczne). Moce przerobowe i budżety działów
    Research & Developement też są ograniczone.

    > Złoże ze sie wielu
    > z was nie npożałowało by powiedzmy 1500 zł na taką stałkę, gdzie np. winieta,
    > dystorsja czy abberacja byłaby mniej dokuczliwa niz zoomach

    Popatrz ile w czasach analogowych kosztowały wszystkie 15, 17, 21 - to
    wogóle nie byla ta półka cenowa. Skąd pomysł, że producenci mieliby
    teraz oddawać tego typu obiektyyw tak tanio?

    de Fresz

  • 20. Data: 2009-07-09 19:57:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    obiektyw

    > Samyang 8mm? hmm, to fajnie więc, że producentowi chciało się zrobić dla
    > pentaksa działający ficzer. Przy sony/minolta niestety jest full manual,
    > bo przymykadło nie działa :/

    W wersji do Pentaxa działa nie tylko przymykadło, ale i styki elektryczne.
    Pełny bagnet KA wrzucili - można zatem bez problemu pracować z automatyką z
    preselkcją pzrysłony lub czasu a także w trybach programowych. Nie ma tylko
    AF, ale przy tej ogniskowej nie jest to wielka strata.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)