  • 21. Data: 2009-07-09 20:15:18
    Temat: Re: Stałka 10,11 mm pod APS-C dlaczego jeszcze nikt na to nie wpadł ????
    Od: b...@w...pl

> [...]
    > jakby miałoby być dużo lepiej, to cena z razy 5. Zauważ, że Pentaxowe
    > Limitedy 14 i 15 mm nieszczególnie rzucają na kolana jakością optyczną.
    > Takie obiektywy zawsze były trudne do zrobienia dobrze, a przy APS-C i
    > gęstych matrycach komplikacja problemu wzrosła.
    >
    > Zresztą moje czy Twoje życzenia nie mają tu nice do rzeczy - producenci
    > mają jakieś swoje "roadmapy", na których takie stałki jeśli wogóle, to
    > są na bardzo odległej pozycji - skoro mają już w ofercie zumy
    > (zasadniczo bardziej praktyczne). Moce przerobowe i budżety działów
    > Research & Developement też są ograniczone.

    winieta,

    > Popatrz ile w czasach analogowych kosztowały wszystkie 15, 17, 21 - to
    > wogóle nie byla ta półka cenowa. Skąd pomysł, że producenci mieliby
    > teraz oddawać tego typu obiektyyw tak tanio?
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    no włąsnie stąd że zoomy z takimi ogniskowymi tyle kosztują

  • 22. Data: 2009-07-09 23:53:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    > obiektyw

    > W wersji do Pentaxa działa nie tylko przymykadło, ale i styki elektryczne.
    > Pełny bagnet KA wrzucili - można zatem bez problemu pracować z automatyką
    > preselkcją pzrysłony lub czasu a także w trybach programowych. Nie ma
    > tylko
    > AF, ale przy tej ogniskowej nie jest to wielka strata.

    No to pięknie pomyślane, Pentaxowcy to mają dobrze ; )

    adam

  • 23. Data: 2009-07-09 23:53:56
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "PSYLO" napisał

    > W tej cenie i z taką jakością optyki oraz dostępnością dla różnych
    > systemów? Nie bałdzo ;)

    No właśnie.

    adam

  • 24. Data: 2009-07-10 01:55:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    adam wrote:
    > No właśnie.

    O pelengu obydwaj zapominacie :)
    Tyle że ostatnio albo nie było ich, albo wędrowały w okolice tysiąca.
    Samyang to więc peleng-killer :)

  • 25. Data: 2009-07-10 05:44:09
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > O pelengu obydwaj zapominacie :)
    > Tyle że ostatnio albo nie było ich, albo wędrowały w okolice tysiąca.
    > Samyang to więc peleng-killer :)

    Samyanga nie mam, ale miałem Pelenga i nie byłem nim zachwycony. W
    odróżnieniu od Samyanga na APS-C obcinał rogi. Poza tym - okropna wrażliwość
    na flary - nawet kawałek nieba w kadrze potrafił dać wyraźną flarę po jego
    przeciwnej stronie. A przy takim kącie widzenia uniknięcie nieba w kadrze
    przy jakichkolwiek zdjęciach plenerowych było praktycznie niemożliwe. Sądząc
    po recenzjach w sieci spodziewam sie, ze Samyang jest znacznie lepszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 26. Data: 2009-07-11 06:22:19
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    > W pewnym sensie bo nie każdy lubi się babrać z manualnym domykaniem.

    taaaaaaaaaa w tym szkle to wyjątkowo skomplikowane
    od 3m jest nieskończoność
    przesłona to strasznie duzo roboty
    masaaaaaaaaaakra ;))))))))))))))

    poza tym za 800pln to powinni dawac jeszcze samochod ;))))))))))0

    --

    Sebastian

  • 27. Data: 2009-07-11 09:57:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "basti78" napisał

> [...]
    > przesłona to strasznie duzo roboty
    > masaaaaaaaaaakra ;))))))))))))))
    >
    > poza tym za 800pln to powinni dawac jeszcze samochod ;))))))))))0

    Nie miałbym nic na przeciwko
    ; )

    adam

  • 28. Data: 2009-07-11 11:38:25
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <7...@n...onet.pl> b...@w...pl napisał(a):

    > a nie sądzisz ze 10-11 mm stałka do 1200 zł od canona, sigmy lub tamrona byłaby
    > hitem ???

    Hitem czego? Sprzedaży? Śmiem wątpić.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 29. Data: 2009-07-11 11:51:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Endless Lameness" napisał

    > Hitem czego? Sprzedaży? Śmiem wątpić.

    Oj byłaby.
    Tyle, że Canon ani nikt inny nie fundnie sobie takiego strzału w stopę.

    adam

  • 30. Data: 2009-07-12 22:49:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "adam" napisał

    > To też.
    > W pewnym sensie bo nie każdy lubi się babrać z manualnym domykaniem.

    Ale nagadałem głupot.
    W wersji do Nikona też jest pełna obsługa przysłony jak w manualach AIS.
    Tylko wersje, które mają natywne bagnety z elektroniką sterującą są w ten
    sposób upośledzone (ręczne domykanie).

    adam