eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStałe AWD i zachowanie na śliskiej drodzeRe: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.63
    .MISMATCH!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
    <4st9702vygda$.193bbjex4l177$.dlg@40tude.net>
    <1f94utjo3ley3$.1g0lqzoakp4bq$.dlg@40tude.net>
    Date: Wed, 26 Oct 2016 21:42:29 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1477511074 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5150 89.77.179.152:2204
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2756
    X-Received-Body-CRC: 2971927196
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590928
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 26 Oct 2016 13:39:43 +0200, Maciek napisał(a):

    > Dnia Sat, 22 Oct 2016 13:41:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> A co to jest trakcja? :)
    >
    > Miałem na myśli najbardziej potoczne znaczenie - zachowanie przyczepności i
    > założonego toru jazdy.

    Sądzę że to się nie da wprost porównać.

    Te różne rodzaje napędu są w bardzo różnych samochodach.
    A bardziej niż rodzajem napędu AWD one się będą różniły zawieszeniem,
    wysokością środka ciężkości, momentami bezwładności nadwozia itp.
    A sam rodzaj napędu jest moim zdaniem bardzo przeceniany.

    Do tego co innego da Ci frajdę z jazdy AWD, co innego będzie jeździć
    najszybciej, a co innego będzie się prowadzić najłatwiej, jeszcze coś
    innego będzie miało najlepsze zdolności pociągowe.


    > Systemy aktywne celowo pomijam, poza jakimiś tam ESP czy TCS, które i tak
    > są już we wszystkim.

    Nie pomijałbym tej kwestii, bo jeśli AWD jest oparte o aktywne elementy, to
    sposób działania będzie silnie powiązany z przeciwpoślizgową elektroniką.


    >> Tu należy pamiętać że "symetryczny" w Subaru nawet nie tyle odnosi się do
    >> rozdziału sił napędowych, a konstrukcji układu napędowego w którym wszystko
    >> jest symetryczne względem osi pojazdu.
    >> I w zasadzie to co daje, to bardziej skomplikowaną konstrukcję :)
    >> Więc to raczej taki chwyt reklamowy, niż coś co wpływa na trakcję (co nie
    >> zmienia tego że napędy w Subaru są na pewno fajne).
    >
    > A równomierny rozkład masy nie poprawia własności *trakcyjnych*? :)

    Generalnie nie.
    Mniej obciązona oś ma po prostu mniejszą część samochodu na sobie do
    skręcania.

    Historie o "idealnym rozkładzie mas", to takie bardziej hasła reklamowe i
    to z czasów motoryzacyjnego średniowiecza (do lat 90-tych), kiedy to branża
    motoryzacyjna nie bardzo radziła sobie z charakterystyką zawieszeń.
    Wtedy może było to bardziej istotne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: