  • Data: 2017-04-05 11:11:18
    Temat: Re: Stacjonarny mp3
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    HF5BS pisze:
> [...]

    Informatyka lubi okragle liczby. 4, 8, 16, 32 ... 1024
    O ile pamietam to kiedys byly przetworniki 7 bit, ale to juz
    prehistoria.

    Lubi tez 8, 16, 32 bitowe slowa, bo sie latwo bity adresuje ... o ile
    jest taka potrzeba.
    Lubi tez kwadratowe matryce pamieci.

    W pewnym okresie to mogla byc kwestia realizacji - np kwantujemy
    sygnal w przetworniku flash 6 bit, tworzymy z nich analogowy,
    odejmujemy od oryginalu, wzmacniamy, mierzymy w kolejnym przetworniku
    ... i mamy w 2 cyklach 12 bit. Albo 2*N, jesli uzyjemy przetwornikow N
    bit.
    Ale to ADC, nie DAC.

    >Bo nikt nie wydziwia że ma być 100tyś poziomów. Ale jak trzeba to nic
    >nie stoi na przeszkodzie zrobić 17 bitów.
    >[..]
    >Pisałem że mi się nie chce to mi wykład o dynamice robisz.. poczytam
    >jutro bo mój mózg już śpi.

    No wlasnie, dynamika.
    Ktos uznal, ze 90dB wystarczy, a to akurat 16 bit, no .

    W telefonii o ile pamietam zdecydowali sie na 13 bit (A-Law,
    u/mu-Law).
    Ale przetworniki do tego ... kto wie, czy nie 14 bit, bo takie byly
    dostepne :-)

    J.