  • Data: 2017-04-05 15:02:41
    Temat: Re: Stacjonarny mp3
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >To załączyć "macierz" z definicją tych znaków, i jesli macierz (nie
    >wiem, jak to się fachowo nazywa) będzie uszkodzona, przyjąć domyślny
    >zestaw znaków, lub wyznaczony przez deklarację, a jak będzie dobra,
    >to jej użyć. Naokoło, z kombinacją, ale można wrzucić wszystko. Tylko
    >aby zrobić tak, żeby np. wtrącenie tam kodu, nie miało najmniejszej
    >możliwości jego wykonania.

    No i przeciez tak sie robi, tylko potem nie zdziw sie, ze Ty wyslesz
    ą,ć,ś, a Rosjanin odbierze jakies swoje cyrylice, a Niemiec jak ci
    odpowie, to zamieni na umlauty.

    A gdzies jeszcze na swiecie chyba sa maszyny pracujace w EBCDIC, ktory
    jest 8 bit, ale mapowanie ma na znaki ASCII, a inne to roznie.

    >Wydaje mi się, że kwadratowość mechaniczna powinna być tu akurat
    >najmniejszym problemem.

    Tez mi sie tak wydaje, ale jakos tak jest.
    Nie oplaca sie ciac krzemu na prostokaty ?
    Po opanowaniu technologii lepiej sprzedac pamiec 4M niz 2M ?

    >I takowoż z tymi nieszczęsnymi kodekami, co je posądzamy o całe zło
    >tego świata. A one przecież nie służą do odpalania koncertu w salo
    >filharmonii, tylko temu, abym np. swojego ulubionego Boney M, czy
    >Paula Anki, czy kogokolwiek, zapodaję jako przykład, móc spokojnie
    >posłuchać na spacerze z psem, czy w drodze autobusem do pracy. Jeśli
    >mam na ulicy, czy w autobusie +75 dB (jeśli nie więcej), to za
    >przeproszeniem, na chuj się kłócimy o coś, to ten jebany empecz zgubi
    >minus 70 dB poniżej zera?

    Z jednej strony - jak najbardziej masz racje, z drugiej ... bylejakosc
    rosnie.
    Potem sobie zasiadziesz w fotelu w zacisznym mieszkaniu, posluchac
    ulubionego koncertu, a tam sie okaze, ze zamiast na 24-bitowym
    sprzecie producent uzyl mp3 :-)
    A mowimy przypominam o stacjonarnym odtwarzaczu. I OP wymagal jakosci

    Przy czym - te mp3 maja jednak dosc dobra jakosc i ciekaw jestem kto z
    narzekajacych odrozni, szczegolnie gdy nie bedzie bezposredniego
    porownania :-)

    P.S. Czasem patrze u znajomych na nowe TV i strasznie kiepski obraz
    maja.
    Widac te cyfrowe artefakty bardzo.
    I nie wiem - niektore programy maja niski bitrate, czy telewizory cos
    psuja ?
    A moze to kwestia materialu - w niektorych sytuacjach nadawca stracil
    na laczach, albo transkodowania miedzy systemami ?

    >Czegóż nam do szczęścia więcej trzeba? Działa, sprawdza się, co tu
    >zmieniać?

    No wiesz, Windows i karty dzwiekowe po cichu przeszly na 96kHz.
    Przy czym glowy nie dam czy przetwornik nie jest jakis z klasy "1-bit"
    i na MHz ... chyba nie, skoro widze te 96kHz (pozałowali na filtry
    znaczy sie).

    Producenci przeszli na 24 bit, skoro sie taki system pojawil.

    >I tak zaraz się pojawi, jeśli już nie pojawiło, advocacy - obóz
    >16-bitowców i obóz 1-bitowców, jak w dyskusji o wyższości jednych
    >świąt nad drugimi. A tu chodzi chyba o to, aby sobie usiąść w fotelu
    >i po prostu zachwycić się, jak pięknie Andre Rieu (czy jakikolwiek
    >inny), zagrał 24 Kaprys Skrzypcowy Paganiniego, jak rewelacyjnie
    >Zimmerman zagrał Poldka As-Dur opus 53 Szopena, a Rubinstein Etiudę
    >Rewolucyjną tegoż, to są artyści i to od ich wkładu chyba najwięcej
    >zależy, itd.

    Ale tu akurat roznice sprzetowe moga byc zauwazalne ... przez
    koneserow :-)

    >Wydaje mi się, że jakby się przyłożyć i przyjąć pewne kompromisy (o
    >tym za moment), to miało by to szansę sie sprawdzić.

    Czasy takie, ze to mozna sprawdzic :)
    Program sobie napisac, czy skorzystac z jakiegos narzedzia i posluchac
    jak brzmi 16 bitow skompresowanych np do 11 :-)

    >Jednak... jak bawiłem się z systemowymi kodekami, to m.in. PCM 8-bit,
    >do zwykłego słuchania radia, jak wiadomości, piosenka Haliny
    >Kunickiej, jakieś słuchowisko czy reportaż, całkowicie wystarczy,
    >choć to tylko 48-coś dB.

    Juz nie pamietam ... wydaje mi sie, ze nie wystarczalo. Na pewno byl
    slyszalny dosc spory szum.

    Byly programy do manipulowania dzwiekiem, tylko uzywalem jakis, a
    potem cos znikl z rynku, teraz chyba Goldwave by potrafil obciac w
    strumieniu 16-bit najmlodsze 8 bit i odtworzyc
    https://www.goldwave.com/

    Przy czym mozna obciac po chamsku, a mozna z jakism ditheringiem,
    efekty beda rozne.

    Pare lat mielismy podobna dyskusje, wtedy o ile pamietam to Marek
    zrobil pare ladnych przykladow.

    >A ta kompresja... aż muszę gdzieś wyczaić jej algorytm, żeby
    >określić, jak ze
    https://en.wikipedia.org/wiki/%CE%9C-law_algorithm

    wersja europejska opisana tak, ze nie bardzo wiem o co chodzi
    https://en.wikipedia.org/wiki/A-law_algorithm

    A w miare dobrze to chyba tu opisano - w drugiej polowie szczegolnie
    https://www.youtube.com/watch?v=vWadkkfJp7M

    >stratnością, jak odtwarzano obcięte bity...
    Nie odtwarzano.
    W skrocie: jesli najstarsze bity sygnalu byly zerowe, to transmitowano
    4 najmlodsze bity, plus znak.
    Jesli sygnal siegal b4, to transmitowano b4-b1, a b0 pomijano.
    Jesli sygnal siegal b5, to transmitowano b5-b2, a b1 i b0 pomijano.

    Innymi slowy - taka liczba zmiennoprzecinkowa - 4 bity mantysy plus 3
    bity cechy , plus znak).

    4 bity, a w zasadzie 5 bitow sygnalu to malo ... ale jak sygnal byl
    glosny, to szum ginal w sygnale.

    > Przy okazji, weny na razie brak... Bo cały czas mi się kwasi, że w
    > TCK na sztywno było 8 bitów, od razu

    Bylo - ta kompresja to tylko na "wyposazeniu abonenckim".

    J.