  • Data: 2020-04-27 10:36:10
    Temat: Re: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" r851kv$s7b$1$A...@n...chmurka.net

    > Ale tak też można, pod warunkiem, że dane są poniżej pojemności docelowego. Tye, że
    nie każdy program pozwoli kopiować z większego
    > na mniejszy przy założeniu, że pojemność danych mieści się na docelowym.

    Partycjoner (co do zasady) pozwala każdy, o ile nie bajt do bajta.
    Znane mi edytory dysku kopiują tyle, ile zlecisz -- przykładowo od
    1000 LBA 2000 LBA.

    > Druga rzecz: trzeba później naprawiać partycję na docelowym.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była primary
    - została skopiowana tablica partycji
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była primary
    - nie została skopiowana tablica partycji,
    ale TP stosownie poprawiłeś (jedna chwila
    i jedno kliknięcie w partycjonerze)
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była dyskiem logicznym
    - została skopiowana stosownie ;)
    (czyli w poprzedzającej jest stosowny wpis)
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była dyskiem logicznym
    - nie została skopiowana stosownie
    (w poprzedzającej brak stosownego wpisu)
    ale ręcznie skorygowałeś, co trzeba -- ja
    bym skasował partycję i odkasował)
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja nie została skopiowana w całości,
    lecz stosownie nadpisywałeś
    raczej jest OK.

    A jeśli:
    - partycja nie została skopiowana w całości,
    brak jej tego i owego, to trudno zgadnąć, co jest...

    > partycji wiele, w tym logiczne, to może już być problem.

    > Trzeba też odróżnić sprzętowe od fizycznego, z fizyczne od logicznego.
    > Sprzętowe to w niektórych kopiarkach, tych, co nie potrzebują komputera albo
    korzystając z matrycy w układzie Mirror.

    Z coś wspominał o USB.
    Mirror -- OK, ale Mirror skopiuje także błędy.
    IMO warto mieć bakapy czynione co jakiś czas
    i wywalać nieprzydatne z uwagi na starość.

    > Fizyczne to sektor na sektor, a logiczne to (w uproszczeniu) partycje i system
    plików.