  • Data: 2020-04-26 13:37:45
    Temat: Re: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A po co sterownik do eSata?
    Wyjście eSata z komputera można połączyć bezpośrednio taśmą eSata<->Sata z dyskiem
    Sata, trzeba zapewnić zasilanie dysku (zresztą
    USB też nie zapewni zasilania do dysku 3,5'').
    Twój komp jest tak nowoczesny, że nie obsługuje "starocia Sata"? To co obsługuje dla
    podłączenia dysków?

    Walczyłem z terabajtami parę miesięcy temu gdy HDD w NASie wykazywały błędy,
    poszedłem w kierunku dwóch oddzielnych obudów USB
    3.0/eSata (Fantec 6Ge, udało się dwa razy za wyprzedażach trafić) z uwagi na większą
    elastyczność użytkowania w przyszłości
    (podłączenie do TV, NAS, do kieszeni na imprezkę, na wakacje z terabajtami filmów).
    Inna sprawa to dwa wyjścia eSata w kompie: akurat mam jedno eSata w lapku, a drugie
    eSata w stacji dokującej lapka, zresztą można
    po USB 3.0 podłączyć.

    Co do czasu: zakładając średnią prędkość transferu 100 MB/s wychodzi około 3h/TB.
    Włączasz wieczorem, rano odpinasz ;-)
    A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu, dla backupu lepiej mieć
    weryfikację, czyli czasy x2.
    Dok ma weryfikację?

    -----