  • Data: 2010-05-27 17:16:47
    Temat: Re: Stabilizator step-down na 5V...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W Maritexie taniej. Co do MC . Daj 470p jako Ct i juz i dzielnik na ile
    > tam chcesz.

    Ok, dzięki za porady i sugestie.
    Tak dla wyjaśnienia, bo co poniektórzy mi tu sugerują przerost formy nad
    treścią... :)

    Całość to jakaś atmega plus kilka analogowych filtrów z cyfrowymi
    potencjometrami,
    sterowanie kilkoma ledami z PWM, jakiś przekaźnik itp.
    Zatem nie jest to procesor + 4 rezystory, natomiast całość nię będzie
    pobierać pona 500mA jak sądzę.

    Oczywiście, że na upartego można tam dać 7805, tylko że stosując step-down
    po pierwsze nie będę miał przyjemnego ciepełka,
    a układ będzie pracował w zamknięciu, nie muszę ściście określać zasilania,
    bo raz to będzie 12V, raz 18 itp.
    O sprawności nie ma co wspominać chyba.
    Ponadto układ będzie elementem większej całości, która jest na tyle
    kosztowna, że robienie metodą ulubioną tu i ówdzie czyli "po taniości"
    jest nie do końca w moim interesie, jako że liczy się jeszcze coś takiego
    jak "jakość".

    Poza tym, dzięki informacjom od kilku życzliwych kolegów poszerzam sobie
    wiedzę, która z pewnością mi się przyda
    , bo układy zasilania to jakby nie było dość podstawowa sprawa, i tego typu
    zasilacz to raczej jedna z bardziej popularnych rzeczy.
    A akurat mam tu pewne - wstyd się przyznać - braki, właśnie dzięki
    stosowaniu do tej pory głównie rozwiązań typu "wielki radiator".
    I dzięki pomocy kolegów się trochę mam nadzieję podciągnąć :)

    Za co oczywiście serdeczne dzięki
    Pozdr.