  • 41. Data: 2010-08-06 22:34:09
    Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 Aug 2010 23:17:39 +0200, Michal W. wrote:
    >Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

    L jak low power.
    W mocy, w pradzie, w obudowie.

    >Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne

    Te uklady bez kondensatorow nie dzialaja :-)

    J.

  • 42. Data: 2010-08-06 22:39:55
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Michal W." <m...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

    > Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne
    > :)

    Nie pamiętam dobrze, bo to już ze 20 lat minęło jak produkują te
    stabilizatory, ale
    "L" oznacza chyba mniejszą wydajność prądową, a kondensatory są niezbędne do
    likwidowanie częstotliwościowych niestabilności - nie należy ich lekceważyć.

    30 lat temu jako młody elektronik zrobiłem mojej dziewczynie zasilacz 9V do
    radia.
    Bez kondensatorów w mostku Graetza nie dało razy słuchać radia....

    Proponuję zapoznać się z kartą katalogową i charakterystykami wydajności
    prądowej
    od temperatury. Być może radiator nie bedzie potrzebny, ale kto wie....

    Feromon.

  • 43. Data: 2010-08-06 22:44:58
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Zamierzam zrobic testy, i narysowac sobie charakterystyke rozladowania
    > akumulatora. Okreslilbym to tak - ani profesionalne urządzenie
    > pomiarowe, ani tez zabawka, ot takie cos co mi powie:
    >
    > (W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
    > czy juz z akumulatora.
    >
    > W przypadku pracy z akumulatora w jakim tempie wykanczam akumulator
    > i czy za 10 min pracy bede musial auto odpalac "na pych" :)

    NORMALNY kierowca nie pyćka się z akumulatorem jak Ty.
    Jeśli przy mrozie 20 stopni aku nie odpala to go wymieniamy
    na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?

    Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...

    Feromon

  • 44. Data: 2010-08-06 23:30:07
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > LM324 chyba za bardzo plywa.

    Fakt, musiałbym luknąć do dataszita, żeby się upewnić. Ale tych
    kompatybilnych z LM324 jest mnóstwo, coś można dobrać.

    > Tylko co zrobic jak do klemy - dochodza trzy kable ?

    I tu lis mnie przechytrzył ;)

    --
    Patryk

  • 45. Data: 2010-08-07 05:55:45
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Feromon wrote:
> [...]
    > na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?
    >
    > Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...

    Drogi normalny kierowco, ninejszym informuje Cie (jak juz pisalem), iz
    potrzebuje monitorowac proces ladowania-rozladowania akumulatora
    podczas pracy przetwornicy DC->AC gdy prady beda siegac 20-50A.

    Stad tez chcialbym wiedziec jaki jest stan akumulatora
    (nowego nawiasem mowiac) i czy jest ladowany czy rozladowywany...

    Michal W.

  • 46. Data: 2010-08-07 06:00:43
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > L jak low power.
    > W mocy, w pradzie, w obudowie.

    W pradzie spoczynkowym

    > Te uklady bez kondensatorow nie dzialaja :-)

    Kondensatory 100n dawane przy nogach ukladu zabezpieczajace jakoby przed
    wzbudzeniem sa z reguly niepotrzebne. Zawsze montuje "bez", najwyzej
    zostawiam miejsce jak ma byc ladnie. Kilka w calej mojej karierze wymagalo
    "podstemplowania"
    Oczywiscie te o wiekszej pojemnosci daje zawsze.

    --
    Desoft

  • 47. Data: 2010-08-07 06:15:40
    Od: HaMMeR <t...@a...pl>

    On 2010-08-06 21:15, Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Kompleksy się leczy, a nie na grupach wypłakuje.
    ----------

    To nie jest grupa dla psychoterapeutow naturszczykow,
    a zatem swoje uwagi skieruj gdzies indziej.
    'Komleksy' sie nie leczy, lecz sie Z NICH leczy,
    wiec moze zastosuj te rade do siebie!

  • 48. Data: 2010-08-07 07:13:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michal,

    Friday, August 6, 2010, 11:17:39 PM, you wrote:

    > Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

    Nie.

    > Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne
    > :)

    Tutaj trochę dłużej pogooglasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2010-08-07 07:39:49
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
    > dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
    > powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
    > najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
    > dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
    > spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
    > sztuczki z kondensatorem i diodą.

    Czy mozesz opisac ta sztuczke :) ?

    Michal W.

  • 50. Data: 2010-08-07 07:48:36