  • 1. Data: 2010-08-05 19:24:57
    Temat: zasilanie aparatury modelarskiej
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    chciałbym zmienić zasilanie z 8 NiMh na 3x Lipol , Problem jest w tym że nie
    mogę przekroczyć napięcia 12 V bo padają elementy . Pobór prądu jest w
    granicach 300 mA , jaki stabilizator który by pracował dobrze użyć ? .
    Marek S

  • 2. Data: 2010-08-05 21:26:54
    Temat: Re: zasilanie aparatury modelarskiej
    Od: Michał S. <m...@g...com>

    On 5 Sie, 21:24, "Marek S" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > mogę przekroczyć napięcia 12 V bo padają elementy . Pobór prądu jest w
    > granicach 300 mA , jaki stabilizator który by pracował dobrze użyć ? .

    3x li-pol(rozumiem, że szeregowo) mają końcowe napięcie 12.6V,
    stabilizatory liniowe potrzebują ze 2V spadku, może po prostu dioda w
    szereg?

  • 3. Data: 2010-08-05 22:27:18
    Od: emil <e...@g...com>

    Marek S pisze:
> [...]
    > mogę przekroczyć napięcia 12 V bo padają elementy . Pobór prądu jest w
    > granicach 300 mA , jaki stabilizator który by pracował dobrze użyć ? .

    Wstaw zwykłą diodę prostowniczą (1n400x), od razu zabezpieczy ci
    odwrotne połączenie.

    Jakie elementy padają ?

  • 4. Data: 2010-08-07 12:51:42
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    zastanawiam się nad przetwornicą DC/DC i obniżeniem zasilania na 8.4 V a
    napięcie wyjściowe 11,5 V . prąd do 500 mA . Oczywiście jakąś nie siejąca
    zakłócę . Co polecacie ?
    Marek S