  • 1. Data: 2010-08-04 21:55:17
    Temat: zasilacz ATX
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Czy możliwe jest aby chwilowo (chwilowy wzrost obciążenia==dysk) pojawiło
    się ujemne napięcie na wyjsciu +5V ?
    Sprawa dotyczy taniego Codegena.

    --
    Włodek

  • 2. Data: 2010-08-04 22:02:53
    Temat: Re: zasilacz ATX
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Wednesday, August 4, 2010, 11:55:17 PM, you wrote:

    > Czy możliwe jest aby chwilowo (chwilowy wzrost obciążenia==dysk) pojawiło
    > się ujemne napięcie na wyjsciu +5V ?

    Nie.

    > Sprawa dotyczy taniego Codegena.

    Obojętne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-08-05 08:57:35
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:1168013437.20100805000253@pik-net.pl,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> nabazgrał:

    > Nie.

    > Obojętne.

    Dzięki, musiałem kabelki od miernika splątać, albo mi sie przywidziało :)

    --
    Włodek

  • 4. Data: 2010-08-05 10:15:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Thursday, August 5, 2010, 10:57:35 AM, you wrote:

    > Dzięki, musiałem kabelki od miernika splątać, albo mi sie przywidziało :)

    Jedyna możliwość to zwarcie pomiędzy -12V a +5V - jednak wydajność
    wyjścia -12V jest tak niska, że cała gałąź zasilacza związana z tym
    napięciem spłonie, zanim przeciągnie gałąż +5V.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-08-05 17:07:40
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Jedyna możliwość to zwarcie pomiędzy -12V a +5V - jednak wydajność
    > wyjścia -12V jest tak niska, że cała gałąź zasilacza związana z tym
    > napięciem spłonie, zanim przeciągnie gałąż +5V.

    Sądząc po tym, co autor pisze, wnioskuję, że to ujemne napięcie było nie
    na linii +5V, a na wyświetlaczu miernika ;)... Jakiś stan przejściowy,
    zakłócenie czy coś i tyle... Napięcie było OK, a na wyświetlaczu - głupoty.

    Konop

  • 6. Data: 2010-08-05 18:29:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i3er4p$303$1@inews.gazeta.pl,
    Konop <k...@g...pl> nabazgrał:
    (ciap)

> [...]
    > nie na linii +5V, a na wyświetlaczu miernika ;)... Jakiś stan
    > przejściowy, zakłócenie czy coś i tyle... Napięcie było OK, a na

    Zapomniałem napisać, miernik analogowy UNI-21 (tym wieksze ździwienie moje
    ;).

    --
    Włodek

  • 7. Data: 2010-08-05 18:40:53
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zapomniałem napisać, miernik analogowy UNI-21 (tym wieksze ździwienie moje
    > ;).

    A to fakt, to nie mógł być mini-pik ;P.. a czy coś się uszkodziło? Bo w
    sumie przy ujemnym napięciu coś się sfajczyć mogło ;)...

    Konop

  • 8. Data: 2010-08-05 18:58:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i3f0ji$lnn$1@inews.gazeta.pl,
    Konop <k...@g...pl> nabazgrał:

    > A to fakt, to nie mógł być mini-pik ;P.. a czy coś się uszkodziło? Bo
    > w sumie przy ujemnym napięciu coś się sfajczyć mogło ;)...

    Nie, i normalnie trzyma napięcia...

    --
    Włodek

  • 9. Data: 2010-08-05 19:42:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Zapomniałem napisać, miernik analogowy UNI-21 (tym wieksze ździwienie moje
    > ;).

    Napięcie spadło do zera to wskazówka z rozpędu mogła polecieć poniżej.

    Mirek.

  • 10. Data: 2010-08-05 19:55:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    Jedyna możliwość to zwarcie pomiędzy -12V a +5V

    A jak mierzymy przy dysku na długim kablu, a ten zrobi zwarcie +12 do masy?
    Trzeba by policzyć stany nieustalone.

    Mirek.