  • 51. Data: 2010-08-07 11:18:33
    Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > NORMALNY kierowca nie pyćka się z akumulatorem jak Ty.

    To oczywiste. Brakuje mu wiedzy.

    > Jeśli przy mrozie 20 stopni aku nie odpala to go wymieniamy
    > na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?

    A może napięcie? NORMALNY kierowca nie widzi różnicy.

    > Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...

    Może.

  • 52. Data: 2010-08-07 11:34:38
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > To nie jest grupa dla psychoterapeutow naturszczykow,
    > a zatem swoje uwagi skieruj gdzies indziej.
    > 'Komleksy' sie nie leczy, lecz sie Z NICH leczy,
    > wiec moze zastosuj te rade do siebie!

    Niezależnie od powyższego brakuje ci wiedzy merytorycznej, albowiem poniższe
    najprawdopodobniej jest bzdurą.
    > A na twoj problem jest lekarstwo pod nazwa regulator 7809...

    Terminologia jest mi dość obojęna - do punktu granicy kumania. ;-)
    Istota zagadnienia już nie.

  • 53. Data: 2010-08-07 12:05:19
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > ----|>|-----------
    > |
    > accu --- miernik
    > ---
    > |
    > ------------------
    >
    > Mam nadzieje że się nie rozjedzie.

    A jaki jest cel wykonania tejze sztuczki ?

    Michal W.

  • 54. Data: 2010-08-07 14:35:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest grupa dla psychoterapeutow naturszczykow,
    > a zatem swoje uwagi skieruj gdzies indziej.
    > 'Komleksy' sie nie leczy, lecz sie Z NICH leczy,
    > wiec moze zastosuj te rade do siebie!

    Natomiast tobie pozostaje się leczyć na nogi, wszak na głowę już za późno.

  • 55. Data: 2010-08-07 20:41:18
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Michal W. wrote:

    > A jaki jest cel wykonania tejze sztuczki ?

    W trakcie rozruchu gdy napięcie na akumulatorze
    zacznie spada miernik zasilany jest z dużej pojemności
    odciętej diodą od akumulatora. Działa przy małym
    poborze prądu znakomicie, gorzej gdy trzeba więcej
    mocy lub gdy długo męczony jest akumulator.
    --
    pzdr, j.r.

  • 56. Data: 2010-08-08 17:54:05
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On sob, 07 sie 2010 07:55:45 in article news:<4C5CF561.CC09F421@nou-spam.gazeta.pl>
    Michal W. wrote:
    > Drogi normalny kierowco, ninejszym informuje Cie (jak juz pisalem), iz
    > potrzebuje monitorowac proces ladowania-rozladowania akumulatora
    > podczas pracy przetwornicy DC->AC gdy prady beda siegac 20-50A.

    Akumulator samochodowy nie jest akumulatorem głębokiego rozładowania.
    Na ogół producenci zalecają wykorzystanie max 20% jego nominalnej
    pojemności.

  • 57. Data: 2010-08-09 05:46:35
    Od: HaMMeR <t...@a...pl>

    On 2010-08-07 16:35, Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast tobie pozostaje się leczyć na nogi, wszak na głowę już za późno.

    ----------------

    Rozumiem twoje stanowisko w tej sprawie zwolenniku wpiec i wypiec, ale to tylko
    potwierdza moje przekonanie, ze jestes zwyklym, zbuntowanym kmieciem, ktory
    wlasnie nadziany kompleksami, nie jest w stanie przyznac racji tam, gdzie ona
    ewidentnie jest...
    Gratuluje tego 'oryginalnego' powiedzonka o nogach i glowie, doprawdy, zadales
    szyku!
    :)

  • 58. Data: 2010-08-09 07:57:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > Kondensatory 100n dawane przy nogach ukladu zabezpieczajace
    > jakoby przed wzbudzeniem sa z reguly niepotrzebne. Zawsze montuje
    > "bez", najwyzej zostawiam miejsce jak ma byc ladnie. Kilka w
    > calej mojej karierze wymagalo "podstemplowania"

    W zasadzie musze potwierdzic.
    Ale dawniej tak nalegano na ich obecnosc, ze widac sie powszechnie
    wzbudzaly. Moze cos ulepszyli.

    J.

  • 59. Data: 2010-08-19 23:43:21
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Michal W." <m...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Stad tez chcialbym wiedziec jaki jest stan akumulatora
    > (nowego nawiasem mowiac) i czy jest ladowany czy rozladowywany...

    Pojemność aku zależy od wielu czynników, również od temperatury.
    Parametrami, które świadczą o wydolności jest napięcie pod obciążeniem
    oraz pojemność a także pośrednio gęstość elektrolitu.
    Czy to jest akumulator ołowiowy?
    Czy praca głównie z aku czy tylko sporadycznie?

    Czy ładowany czy rozładowywany to po kierunku przepływu prądu chyba
    najprościej?
    No więc bocznik w szereg i stary miliwoltomierz z zerem pośrodku oraz
    woltomierz na zaciskach!

    Hmm, 50 x 12 = 600W
    Stanowisko do gier komputerowych w autku?
    Obwoźna kafejka internetowa?
    Dyskoteka w busie?

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 60. Data: 2010-08-19 23:48:21
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomości

    > To oczywiste. Brakuje mu wiedzy.

    > A może napięcie? NORMALNY kierowca nie widzi różnicy.

    Jasne, styki na klemach też trzeba oczyścić.
    A ten aku to wogóle w aucie jest?

    Chciałem wykasować swoje posty, ale mój czytnik OE
    jakiś prymitywny jest...

    Przepraszam
    Feromon