  • Data: 2011-10-27 01:55:18
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-26 23:13, Marek Wyszomirski wrote:
    > Tańszy, mniejszy i lżejszy. I jeszcze - więcej zdjęć na jednej rolce
    > filmu. I łatwiejsza realizacja szybkiego i precyzyjnego przesuwu dzięki
    > perforacji.

    Zgadza się, główna idea jednak tyczyła się wykorzystania dostępnego i
    ustandaryzowanego formatu, bo dawniej nie było to tak oczywiste.
    Jakościowo nie było początkowo tak ekstra, ale rozmiar aparatu robił
    wrażenie.

    > Cenowo chyba nie. O porażce przesądziła ograniczona rozdzielczość
    > ówczesnych filmów. nie każdemu się chciało fotografować na filmie 15DIN
    > (odpowiednik dzisiejszego ISO25) by dało się z tak małej klatki odbitkę
    > bez widocznego ziarna zrobić.

    Dla ludzi, którzy robili "by default" 10x15 to spokojnie wystarczało.
    Jeśli tylko cenowo by im wychodziło wiele lepiej to by pewnie miało więcej
    wielbicieli.

    > W korpusach nie tak wiele, w dłuższych obiektywach - całkiem sporo.

    Dłuższe obiektywy pod aps-c to rzadkość zarówno w użytku jak i w ogóle
    występowaniu (realnych zakupach). No i 35mm można też cropować jakoś.

    > A ja Ci już parę razy mówiłem że teza o sztucznym podtrzymywaniu APSC i
    > powszechnym pragnieniu użytkowników przejscia na FF jest z gruntu fałszywa.

    To jak wyjaśnisz brak właśnie takiego aparatu? Technicznych trudności nie
    ma ku niemu, a popularność starszej pełnoklatkowej optyki jest spora.

    > Znów Ci mówię - nie mierz wszystkich swoją miarką.

    Nie każdy może oceniać tak jak ja, porównując sobie parametry pomiędzy
    tymi formatami z uwzględnieniem GO i ogniskowej, ale przynajmniej nie
    warto sobie wmawiać, że to samo 50/1.4 na aps-c jest lepsze, bo crop
    środka koła obrazowego daje jakiś plus, gdy go nie ma. Jest tylko czyste
    ograniczenie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564