eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSprzęt !!! :-)Re: Sprzęt !!! :-)
  • Data: 2011-10-26 17:57:31
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-10-25 17:45, Marek Wyszomirski wrote:
    >> Nie, ale to sprzęt czysto studyjny i nie ma kluczowych opcji potrzebnych
    >> fotoreporterowi.
    > Ano właśnie - nie ma kluczowych opcji. A dlaczego? Może po prostu
    > producenci zdawali sobie sprawę z tego, ze reporter raczej nie bedzie
    > biegał z takim sprzętem?

    Pewnie w połączeniu z długą optyką by było zbyt wielkie. W każdym razie
    nikt nie udaje nawet, że to sprzęt do tego zastosowania. Za to do studia
    powinno być bardzo przyjemne.


    >> Tylko koło się zapętla, aps-c jest tańszy, ma tańsze dedykowane obiektywy,
    >> ma głównie rozwinięty tani segment.
    > O tyle nietrafiony argument, ze np. 35mm w najlepszych dla niego czasach
    > analogowych też miał głównie rozwinięty tani segment. I jest to zupełnie
    > naturalne - amatorów kupujących tanie korpusy i optykę jest wielokrotnie
    > więcej niż tych (obojętne - amatorów czy profesjonalistów) potrzebujących
    > sprzętu najwyższej jakości - i gotowych zapłacić za niego odpowiednio dużo.

    Ale nie napisałem że tak nie było :)
    Tyle, że jak ktoś ma lustro z kitem, to wymieniał najczęściej i tak
    całość, natomiast Ci którzy dokupili coś do systemu zostali raczej na
    dłużej i z bardziej wartościowymi elementami. To im zależało na
    kompatybilności i podpięciu starych szpejów :)
    Na etapie przejścia z analogowego na cyfrowy kitowcy jakkolwiek by ich
    wiele było po prostu kupili nowe kitowe puszki z szkłami, z powodów
    finansowych wielu zaawansowanych userów też kupiło aps-c, bo po prostu
    wyboru początkowo wielkiego nie było, ale jak tylko ceny znormalniały i
    jako tako było ich stać to przeszli na pełne klatki. APS-C dla tej grupy
    był więc tylko wymuszonym ekonomią przystankiem.


    >> Pełna klatka jest droższa, jest wiele
    >> droższych szkieł pro/dedykowanych. To daje pewną naturalność wyboru przy
    >> pewnych nakładach środków (inaczej mówiąc wysokich).
    >> Nie definiuję cyfrowego 35mm jako czysto profesjonalnego, bo np. takie
    >> sony zupełnie nim nie jest. Tyle, że wraz z wzrostem finansów wzrasta też
    >> prawdopodobieństwo skoku z aps-c na 35mm.
    > Biorąc pod uwagę, ze przy niewielkich funduszach takie prawdopodobieństwo
    > jest zerowe (gdyż nie ma tanich lustrzanek cyfrowych FF) niewątpliwie masz
    > rację. Pytanie, do jakiej wartości rośnie to prawdopodobieństwo przy
    > naprawdę znaczących funduszach.

    A co jest do wyboru w aps-c wysokiej klasy? Przykładowo z 50mm realnie do
    cropa jest jedynie 50/1.8 (a i tak jest on często pełnoklatkowy, ale
    blokowany elektroniką), do pełnej jest 50/1.4, a w niektórych systemach
    50/1.2 czy jeszcze leikowe 50/0.95. Gdyby ktoś w końcu zrealizował
    założenia cropowizmu i wypuścił szkła nie dość że przeliczone to jeszcze
    mniejsze i odpowiednio jaśniejsze, to by można było zamiast 50/1.4 wziąć
    sobie 35/1.2 i mieć mniej więcej to samo. Ale niestety tak nie ma, bo
    bardzo drogich szkieł pod cropa nie ma. Jedynie w zoomach coś się rozwija
    jako tako (ale pod względem zakresu i MTF, nie jasności).

    Zresztą gdybyś nie miał ograniczeń finansowych na system i szkła to co byś
    kupił? U mnie wybór by był pomiędzy canonem, nikonem, a leiką. Ta ostatnia
    jest miła, ale ma swoje niewątpliwie spore wady (brak AF, tragiczny LCD,
    ograniczenia dalmierza). Średni raczej jest już za wielki i za bardzo
    ukierunkowany na studio, a dodatkowo jego crop sprawia, że wykorzystujesz
    tylko ułamek możliwości szkła. Evilki to na razie zero możliwości. Jak by
    nie patrzeć fajny wybór jest w 35mm jedynie i to zarówno w szkłach jak i w
    body.


    > Obstawiam zresztą, ze znaczna część tych,
    > którzy kupują lustrzanki FF traktują ją tylko jako jeden z korpusów
    > pozostawiając sobie nadal korpus (albo i kilka korpusów) APSC.

    Ale to wynika z tego, że APS-C takim okrutnym złem nie jest, a czasem
    szkoda puścić puszkę za bezcen.


    >> Gdyby rzeczywiście było tak
    >> wielkie zapotrzebowanie na super optykę do aps-c to sytuacja by była inna,
    >> jednak realnie większość, dochodząc jakby do granic aps-c zmienia na np.
    >> nikona D700 czy odpowiednik.
    > Zamiast 'większość' należałoby zastosować określenie 'część'. Na FF
    > przesiadają się nieliczni - świadczą o tym statystyki sprzedaży.

    Ale musisz co najmniej rozbić na mainstream, który kupuje body+kit (lub
    double kit) oraz na tych co rzeczywiście inwestują w system. Pierwsza
    grupa po prostu kupuje w miarę tanio i zmienia raczej całość, ale i tak
    zawsze w wiele mniejszych pieniądzach.
    Natomiast mowa powyżej o użytkownikach, którzy mogą w optykę zainwestować
    wiele więcej niż jakikolwiek zestawik startowy. W pewnym momencie okazuje
    się, że nawet nie masz już co z czystego APS-C kupować, bo wszelkie
    porządne stałki są pod 35mm, jasne zoomy w większości tak samo. Jak kupisz
    już 2-3 takie obiektywy to body staje się tym najsłabszym ogniwem, który
    podcina Ci możliwości obiektywu i zmiana staje się oczywista.
    Gdyby pentax wypuścił pełną klatkę pewnie sam byś zmienił, a póki co mocno
    uziemia Cię (kosztowna oczywiście) konieczność zmiany systemu.


    >> To jak byś co chwilka dokładał i wypieszczał
    >> auto średniej klasy, aż w końcu uznałbyś, że sprzedajesz za rozsądne
    >> pieniądze (licząc te włożone) i kupił auto wyższej klasy. Wybacz
    >> porównanie, ale tak to jest z tym aps-c teraz, nie słyszałem nawet o
    >> kimkolwiek, kto by pomijając kwestie finansowe zmienił z lustra
    >> pełnoklatkowego na apsowe, na evil, np. jm, ale powodem był oczywiście
    >> rozmiar i ideologia, a nie wcześniejsze.
    > Czegoś nie rozumiem - to w końcu nie słyszałeś, czy jednak jm zmienił? Bo
    > to, ze główne przewagi APSC to rozmiar i ciężar jest rzeczą oczywistą.

    Znasz moje zdanie na ten temat - jak dla mnie zdecydowanie nie jest. Pod
    pełnoklatkowe body możesz podłączyć szkła cropowe (nikon, sony, pentax
    analogowo chyba też? canon chyba jako jedyny nie bo ef-s). Gdyby body
    APS-C były w pełni zoptymalizowane (a nie jak realnie jest: tylko
    kompatybilne) to by to nie mogło być możliwe.


    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564
    /| \ http://dominik.net.pl
    ~^~ ^~ /_|__\~^~ ~^~
    ~^~^ ~ '======' ~^ ~^~

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: