    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    <j7mem1$49j$1@node2.news.atman.pl> <j7n7le$2j8$1@news.onet.pl>
    <j7oi4k$836$1@node2.news.atman.pl> <j7pjv2$rqk$2@news.onet.pl>
    <j7r7jv$tne$1@node2.news.atman.pl> <j7rgso$9e6$1@news.onet.pl>
    <j7rhsj$8fi$1@node2.news.atman.pl> <j7rjc8$j9r$1@news.onet.pl>
    <j7rpi3$gf1$1@node2.news.atman.pl> <j7souc$8dd$1@news.onet.pl>
    <j837lk$p04$1@node2.news.atman.pl> <j83adc$raf$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <j83f6b$12f$1@node2.news.atman.pl>
    Date: 24 Oct 2011 10:50:15 GMT

    Dnia 24.10.2011 b...@n...pl <b...@n...pl> napisał/a:

    > 2mm na dole dają sporo do krotności zooma. Zresztą przy szkłach x3 też
    > rzadko jest jakieś szaleństwo z szerokim kątem.

    No ma, to fakt, ale dodanie tych 2mm na dole to z reguły wyginanie i
    prostowanie geometrii, albo nie ma miejsca na przysunięcie szkła bliżej
    matrycy, albo przednia soczewka szersza i na długim końcu ślepe światło
    nie do stłumienia w takim maleństwie, zaś dodawanie na górze 100mm to w
    większości przypadków gdy olewasz jasność i wnietę (bo Ci to poprawi
    programista) banał.
    No i jak piszesz nawet 3x to wide bez szału i ciemne.