  • Data: 2011-10-19 23:16:51
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-19 19:41, Marek Wyszomirski wrote:
    > Rozmiary korpusów ogranicza od dołu ergonomia - gdzieś trzeba zmieścić
    > przyciski i pokrętła sterujące - a jeśli chcemy mieć do istotnych funkcji
    > bezpośredni dostęp - jest tych przycisków i pokręteł całkiem sporo.

    Jak dla mnie to cały czas brakuje kluczowych elementów do fajnej ergonomii
    w małym korpusie. Sam sobie odpowiedz ile parametrów realnie zmieniasz
    często pośród tych co masz w przyciskach, ile też używasz tych z menu?
    Osobiście bym ukrył dla siebie 3/4 niepotrzebnego śmiecia i już nawet w
    menu by były tylko przydatne rzeczy.

    > Alternatywą jest ergonomia kompakta - przycisków i pokręteł jest mało,
    > można łatwo zrobić mniejszy korpus, ale niestety aby coś zmienić trzeba
    > biegać po menu...

    A w tym menu ostatnio modne śliczne, wielkie i animowane ikonki. Miliony
    głupawych opcji i prawie zawsze wielkie litery prawie wszędzie. To by się
    dało wiele lepiej zrobić, ale zaraz będzie narzekanie, że osoby z -10
    dioptrii nie widzą bez okularów.

    > A co do rozmiarów optyki - przy krótkich ogniskowych bywa porównywalnie,
    > ale porównaj teleobiektywy - uwzględniając poza polem krycia to, ze przy
    > większej matrycy do uzyskania tego samego kąta widzenia potrzebna jest
    > dłuższa ogniskowa. A jeden teleobiektyw potrafi ważyć i zajmować miejsca
    > więcej niż cały pozostały komplet obiektywów w torbie...

    Ale warto przyjąć jakieś optimum zarówno możliwości jak i wielkości.
    Dla mnie takim jest 35mm, Przy największych szkłach w moim zasięgu
    (300/2.8) daje się nieźle robić zdjęcia, chociaż to już nie jest codzienny
    aparat, który ma się przy okazji. Takim może jednak korpus z 50/1.4 i
    drobnym zoomem (i jak tak mam, nie mogłem znieść kompaktu, nie mogłem na
    razie zaakceptować braków w EVILkach i noszę tanie aps-c z dwoma
    niewielkimi szkłami).
    Oczywiście fajnie by było mieć wszystko na raz :)

    > A ilu jest tych, którym nie wystarcza? Czy będą w stanie stworzyć
    > wystarczająco duży rynek? A niestety takimi właśnie argumentami kierują
    > się producenci.

    Ale ten korpus znajdzie spokojnie znajdzie swoich nabywców, od lat w końcu
    canon sporo zarabia na segmencie profesjonalnym, dodatkowo najfajniejsze
    bajery spływają do modeli niższych.
    To nie jest wprost tak, że drogie i dopłacane, bo mało aparatów wyjdzie z
    fabryki. Canon sobie da spokojnie radę, a to czego się nauczyli włożą
    zaraz do nowej piątki.

    > Jak już ktoś słusznie zauważył 'flagshipy' za koszmarne
    > pieniądze wypuszcza się głównie dla podniesienia image'u marki - by
    > zwiększyć sprzedaż tańszych modeli - a w te raczej wielkich matryc
    > wstawiać się nie będzie - bo po co?

    Jak na razie to nie ma ciągle taniej i w pełni amatorskiej pełnej klatki i
    producenci nie chcą sobie zażynać innych tematów. Jedynie olek zdecydował
    się zrezygnować z 4/3, ale przy ich udziałach i wadach systemu była to
    słuszna decyzja.
    Jak by się pojawił tani, plastikowy aparat z mocno ograniczonymi opcjami,
    ale pełną klatką i niską ceną myślę że sporo osób by chętnie kupiła.
    Powiedzmy, że canon produkując nowego canona 1DX ma sporo odrzutów matryc,
    np. po 5-10 całych linii na matrycę jest siadnięta. Niech to oprogramują,
    żeby robiło wyłącznie 6Mpix i wsadzą w wydmuszkę. Iso się zwiększy, detal
    będzie wysoki, oszustwa nikt nie zauważy, a cenowo mogliby nie nadążyć za
    produkcją "opdadów" ;)

    ps. w PL nie używamy apostrofa do odmiany z wyłączeniem skrótów :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564