  • 31. Data: 2015-07-01 21:17:11
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-01 o 21:09, yabba pisze:
    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dwa miesiące temu płaciłem PCC od ceny z umowy.

    Jakieś przepisy zmienili? A może nie wiesz, co podpisałeś w zeznaniu
    podatkowym?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2015-07-01 21:33:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jakieś przepisy zmienili? A może nie wiesz, co podpisałeś w zeznaniu
    >podatkowym?

    Nic nie zmienili. PCC placi sie formalnie od wartosci.
    Ale coz lepiej wyraza wartosc, niz umowiona przez strony cena ?

    Na wypadek, gdyby jednak urzad poczul sie oszukany, to ma zapis o
    wartosci :-)

    A jesli uwazasz inaczej, to kup auto za np 30 tys, ale podatek zaplac
    od 20, bo taka jest jego wartosc :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-07-01 21:43:38
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2015 19:16:03 +0200, Cavallino napisał(a):

    > To nie jest konkretna odpowiedź.
    > HINT: Jak znalazł jakiś problem, który znajomy skrzętnie ukrył, to jak
    > najbardziej ma prawo zwrócić taki samochód.

    Pomyśl, jaki problem można ukryć w sztruclu za 900 złotych? Jeżeli dojechał
    do domu o własnych siłach, a z miejsca kierowcy nie widać przez dziury w
    nadwoziu ziemi, kół, ani silnika, to auto jest w doskonałym stanie
    technicznym - jak na jego cenę.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 34. Data: 2015-07-01 21:43:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-01 o 21:33, J.F. pisze:

    > Nic nie zmienili. PCC placi sie formalnie od wartosci.
    > Ale coz lepiej wyraza wartosc, niz umowiona przez strony cena ?

    Od wartości rynkowej. A wartość rynkowa to jakaś średnia, z definicji
    zatem płacone ceny będą oscylować poniżej lub powyżej tejże wartości.

    Jeśli taka będzie wartość rynkowa...

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2015-07-01 22:14:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-01 o 11:48, J.F. pisze:
    > Ale w tym egzemplarzu swiecila sie usterka silnika, dlatego cena
    > ponizej rynkowej :-)
    A wspomniano o tym w umowie?

    > No i k* co - kupujacy zaplacil 900, podpisal 900, a teraz chce do
    > zwrotu 1700 ?
    > Nie w sadzie takie numery :-)
    Ale tu chyba nie chodzi o kwotę, tylko ogólnie o możliwość zwrotu.
    Oczywiste jest, że 900 to w razie czego kwota sporna. Zwrot większej
    kwoty to najwyżej dobra wola sprzedającego. Kupujący po prostu
    przekombinował :-)

    Maciek

  • 36. Data: 2015-07-01 22:37:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Jakieś przepisy zmienili? A może nie wiesz, co podpisałeś w zeznaniu
    > podatkowym?

    Dobrze, poprawiam się:
    Dwa miesiące temu płaciłem PCC od ceny z umowy i jak na razie nikt się nie
    przyczepił.

    Zgodnie z ustawą dokonałem samodzielnie okreslenia wartości rynkowej
    przedmiotu na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego
    samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich miejsca położenia, stanu i
    stopnia zużycia i wyszło mi dokładnie tyle ile zapłaciłem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2015-07-01 23:31:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-01 o 22:37, yabba pisze:
    > wiadomości news:mn1ebn$bt2$1@node1.news.atman.pl...

    > Dobrze, poprawiam się:
    > Dwa miesiące temu płaciłem PCC od ceny z umowy i jak na razie nikt się
    > nie przyczepił.

    Nie.
    "Dwa miesiące temu zadeklarowałem, że to, co kupiłem, miało wartość
    rynkową XXX i od tego zapłaciłem podatek". Cena z umowy nikogo nie
    interesuje, nawet się jej nie wpisuje do deklaracji.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2015-07-02 10:13:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Od wartości rynkowej. A wartość rynkowa to jakaś średnia, z definicji
    >zatem płacone ceny będą oscylować poniżej lub powyżej tejże wartości.

    Nikt nie ma tez watpliwosci, ze uzywane samochody sa rozne i wartosc
    kazdego jest indywidualna.

    >Jeśli taka będzie wartość rynkowa...

    Zrob to. Mysle ze US poczuje sie oszukany :-)

    J.

  • 39. Data: 2015-07-02 10:19:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-02 o 10:13, J.F. pisze:

    > Nikt nie ma tez watpliwosci, ze uzywane samochody sa rozne i wartosc
    > kazdego jest indywidualna.

    > Zrob to. Mysle ze US poczuje sie oszukany :-)

    A skąd się dowie? Sprawdzi cenę w jakimś eurotaxie, wyjdzie mu 20 000zł,
    a ceny sprzedaży nie zna.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2015-07-02 11:45:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A skąd się dowie? Sprawdzi cenę w jakimś eurotaxie, wyjdzie mu 20
    >000zł,
    >a ceny sprzedaży nie zna.

    Na bezczelnego mozesz wpisac w przedmiocie sprzedazy "samochod ....
    nabyty umowa z dnia xxxx w cenie 30000" :-)

    J.