  • 21. Data: 2010-12-10 16:53:40
    Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-12-10 17:46, Jakub Jewuła pisze:

    > Pacz Pan, to tak jak bank - jak robisz przelew to tez
    > kasa znika z jednego banku, jakis czas jej "nie masz",
    > a potem pojawia sie w innym na Twoim koncie. It's magic :)

    Bo widzisz, ludziom od tych elixirów się w dupach poprzewracało. Kiedyś
    przelew szedł tydzień i problemu nikt nie robił.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 22. Data: 2010-12-10 17:55:49
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Bo widzisz, ludziom od tych elixirów się w dupach poprzewracało. Kiedyś
    > przelew szedł tydzień i problemu nikt nie robił.

    Strach zyc wogole.

    Przed chwila klient z miejsca na drugim koncu ziemi o ktorym
    nie wiedzialem, ze istnieje ;) zaplacil mi za towar PayPalem.

    Co bedzie jesli pozniej okaze sie, ze te pieniadze
    tak naprawde nie istnieja?

    J.

  • 23. Data: 2010-12-10 18:20:49
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Dec 10, 12:55 pm, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Strach zyc wogole.

    WOW. Syndrom nieuka ormowca.

    > Przed chwila klient z miejsca na drugim koncu ziemi o ktorym
    > nie wiedzialem, ze istnieje ;) zaplacil mi za towar PayPalem.

    Gdzie sie znajduje ten koniec ziemi?
    O ktorym koncu ziemi nie wiedziales, ze istnieje?
    Niedouczony jestes z geografii, czy moze z jezyka polskiego
    i nie potrafisz zbudowac zdania poprawnie?

    veri

  • 24. Data: 2010-12-10 19:09:32
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > Bo nie ma to reperkusji finansowych.
    > Moje pieniądze "muszą" przez jakiś czas być na koncie Allegro. Nie są ani
    > na koncie kupującego, ani sprzedawcy. Jest to wygodna forma płatności, ale
    > no właśnie ten przymus.
    > --

    Z tego co zaobserwowałem pieniądze na koncie odbiorcy są po kilku minutach -
    praktycznie tak samo, jakby miał pieniądze w tym samym banku - nawet jeśli
    ma w innym. Być może zależy to od banku źródłowego i docelowego, ale ja nie
    spotkałem się z jakimiś dziwnymi opóźnieniami, choć nie wykluczam, że w
    jakiejś konfiguracji występują. Oscylator chyba teraz trudniej uruchomić,
    ale zapewne jakieś możliwości istnieją ;)

    --
    Lol

  • 25. Data: 2010-12-10 19:10:59
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Praktycznie to ma... To się nazywa monopol
    >
    > --
    > marcin

    Szkoda, że nie monopod ;)

    --
    Lol

  • 26. Data: 2010-12-10 20:43:40
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 10 Dec 2010 10:20:49 -0800 (PST), pl.rec.foto.cyfrowa napisał(a):

    > Gdzie sie znajduje ten koniec ziemi?
    > O ktorym koncu ziemi nie wiedziales, ze istnieje?
    > Niedouczony jestes z geografii, czy moze z jezyka polskiego
    > i nie potrafisz zbudowac zdania poprawnie?

    Błędy językowe wytykasz, sam pisać poprawnie nie chcesz :(

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 27. Data: 2010-12-10 21:12:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-10 20:09:32 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > Z tego co zaobserwowałem pieniądze na koncie odbiorcy są po kilku minutach -
    > praktycznie tak samo, jakby miał pieniądze w tym samym banku - nawet jeśli
    Tak? To spróbuj nimi za coś zapłacić.
    Nie możesz nawet za zakupy na Allegro. Ty zdaje się myślisz o koncie na
    Allegro. Tylko że to nie bank i tam nie ma pieniędzy.

    > ma w innym. Być może zależy to od banku źródłowego i docelowego, ale ja nie
    > spotkałem się z jakimiś dziwnymi opóźnieniami, choć nie wykluczam, że w
    > jakiejś konfiguracji występują.
    Coś dziwnie rozumujesz. Mechanizm jest taki.
    Kupujesz teraz coś ode mnie. Od razu wykonujesz PzA. Ja otrzymuję
    informacje, że zapłaciłeś. Muszę zrobić zlecenie wypłaty (ręcznie lub
    automatycznie). Pieniądze na moim koncie fizycznie i do dyspozycji
    pojawiają się dopiero po sesji banku BRE (bo tam jest konto Allegro), a
    tych sesji są dwie w dni robocze. I nie byłoby tu nic złego, gdyby z
    Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale
    księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już
    kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta
    kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
    Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-12-10 22:13:40
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
    > Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

    OK. Zawsze byłem z drugiej strony i otrzymywałem w kilka minut po sobie
    komunikaty. - najpierw "wybrałeś sposób zapłaty", a później "Sprzedający X
    otrzymał Twoją wpłatę" Stąd moje domniemanie o pieniądzach na koncie
    odbiorcy. Nie wiem, jak jest teraz z lokatami (bardzo)krótkoterminowymi -
    czy jest coś krótszego niż overnight - niewykluczone. Niewykluczone też, że
    faktycznie jest pewien odsetek łapiących się na overnight lub nawet 24
    godziny. Jeśli odbiorca i nadawca mają konta w tym samym banku, to
    nieładnie, jeśli w różnych, to dla obu jest to praktycznie bez znaczenia.

    --
    Lol

  • 29. Data: 2010-12-11 09:07:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-10 23:13:40 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > Jeśli odbiorca i nadawca mają konta w tym samym banku, to
    > nieładnie, jeśli w różnych, to dla obu jest to praktycznie bez znaczenia.

    Ogólnie jest to bez znaczenia, bo możemy mówić o kwotach zbyt małych w
    skali jednego człowieka.

    Chodzi o zasadę. Allegro wpadło na pomysł jak sobie dorobić na boku i
    nie byłoby w tym nic złego, gdyby można było sobie z PzA nie korzystać.
    Gdyby jeszcze sprzedawca mógł te pieniądze wykorzystać w serwisie, na
    zapłatę swoich zobowiązań w stosunku do Allegro, czy zapłatę za
    zakupione przedmioty. Ale nie. Najpierw musi "wypłacić pieniądze z
    Allegro" - przelać je na swoje konto bankowe.

  • 30. Data: 2010-12-11 09:25:53
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zapłatę swoich zobowiązań w stosunku do Allegro, czy zapłatę za zakupione
    > przedmioty. Ale nie. Najpierw musi "wypłacić pieniądze z Allegro" -

    Dlaczego nie zrezygnujesz z allegro? Twardym trzeba byc nie mientkim ;)