    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprz?t !!! :-)
    Date: Wed, 19 Oct 2011 19:53:30 +0200

    W dniu 2011-10-19 13:07, GR001 pisze:

    > chyba jednak bym sie nie zgodzi?...
    > Optyka do formatu 6x6 czy 4x5 cala nie jest du?o wieksza niae do APSC.

    Jaka optyka? Pokaż mi np. odpowiednik zwykłego amatorskiego długiego
    zooma do APSC klasy 50-200 czy 70-300 dla średniego lub wielkiego
    formatu (oczywiście odpowiednik o takim samym zakresie katów widzenia).
    Chętnie porównam rozmiary - o ile taki odpowiednik w ogóle znajdziesz...

    > Jako?c obrazu z 4x5 cala czy z przystawek do 6x6 jest du?o wy?sza ni? z FF
    > APSC czy
    > mikromatryc...
    > Zarówno optyka do du?ego formatu jak i wszystkie akcesoria s? rozwijane i
    > produkowane,
    > a jako?ae szklanych filtrów np. Sinara bije o niebo nawet najlepsze filtry
    > wielowarstwowe przeznaczone dla cyfrowych szkie? FF czy APSC.
    > Pomijaj?c oczywi?cie ceny.

    Tego nie neguję - ale nie jest to optyka która ma szanse stać się optyką
    do aparatów sprzedawanych masowo. Po prostu przeciętny odbiorca nie
    zaakceptowałby cen, rozmiarów i ergonomii typowej dla aparatów
    wielkoformatowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)