  • 21. Data: 2011-05-28 12:11:36
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-05-28 09:39, Konrad Anikiel pisze:
    > Rynek klienta panie, tego kwiatu to pół
    > światu.

    Jak się bierze 1.000.000 ton na rok :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2011-05-28 15:09:50
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sat, 28 May 2011 12:55:43 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    [...]

    > Tylko wiesz - on robi tanie barierki a nie wymieniki do reaktorow. Jak
    > dostawca bedzie za drogi, to on nie wygra przetargu :-)

    i tu jest pies pogrzebany. Z resztą dostawca to duże konsorcjum niby. A
    my nie wymagamy Bóg wie czego, a tylko aby sprzedawali nam za każdym
    razem tą samą stal pod tą samą nazwą... ;-> Czy to tak wygórowane
    wymagania???? :-D Bareja wiecznie żywy!!! :-D

    --
    pzdr
    meping

  • 23. Data: 2011-05-28 16:35:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof Chajęcki wrote:

    > Z resztą dostawca to duże konsorcjum niby.

    W dalszej dystrybucji jest już tylko gorzej.
    Kiedyś przez kilkanaście minut poszukiwałem
    odpowiedniej rury w hurtowni na regale.
    Przewinęło się w tym czasie dwóch klientów, którzy
    ten sam wałek kupili jako różny gatunek.
    Obsługa grzecznie pytała: czego Pan potrzebuje i oznajmiała
    grzecznie, że to akurat to właśnie :-)

    > A my nie wymagamy Bóg wie czego, a tylko aby sprzedawali nam za każdym
    > razem tą samą stal pod tą samą nazwą... ;-> Czy to tak wygórowane
    > wymagania????

    A tu niestety musze Cię zmartwić.
    Z wielu miejsc mam sygnały z produkcji dowodzące,
    że dostarczany materiał, choć wg specyfikacji i atestów
    niby jest taki sam, ale we wszelkich procesach obróbczych
    potrafi się skrajnie różnie zachowywać.
    I niewiele da się tym zrobić.
    Może ustalcie sobie, że bierzecie próbki z dostaw
    (lub z partii, które u nich są magazynowane)
    i po testach bierzecie, to co się wam dobrze gnie.
    Ale nie postawiłbym złamanego grosza za to, że wasz dostawca
    jest w stanie utrzymać jakiś ład w tym zakresie.

  • 24. Data: 2011-05-28 17:19:17
    Od: " lukaszPK" <l...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> napisał(a):

    > i tu jest pies pogrzebany. Z resztÄ&#65533; dostawca to duĹźe konsorcjum niby. A
    > my nie wymagamy BĂłg wie czego, a tylko aby sprzedawali nam za kaĹźdym
    > razem tÄ&#65533; samÄ&#65533; stal pod tÄ&#65533; samÄ&#65533; nazwÄ&#65533;... ;->
    Czy to tak wygĂłrowane
    > wymagania???? :-D Bareja wiecznie Ĺźywy!!! :-D

    A nie będzie szybciej i taniej jak zwrócisz się do dostawcy i powiesz mu w
    czym rzecz? Może jeśli wcześniej nikt nie zwracał mu uwagi (a jakby nie było
    na barierki nie trzeba jakiś nadzwyczajnych stali)to dla nich też jest "jeden
    czort" co wam dostarczą. A jeśli nie będzie skory do jakiś rozmów, to wtedy
    zaproś go do siebie, wystaw giętarkę i poproś o wytłumaczenie dlaczego ta sama
    stal zachowuje inaczej. A jeśli oni dostarczają atesty to mają też maszyny, na
    których wyznaczają parametry wytrzymałościowe tych ich produktów, więc wproś
    się do nich żeby udowodnili Ci że dostajesz to co jest napisane na papierze.

  • 25. Data: 2011-05-28 17:41:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Konrad, to nie problem sprawdzić, że rura się nadaje lub nie - biorę (sam
    > lub któryś z pracowników ślusarni) kawałek, czy dwa, wkładam w giętarkę i
    > patrzę jak wychodzi. Kwestia tego co ŁukaszPK napisał - jak udowodnić
    > dostawcy, że szajs dostarcza - a to duża firma. Po prostu od pewnego
    > czasu odnoszę wrażenie, że z tymi rurami jest jak kiedyś

    Żeby się tylko nie okazało, że to właśnie dopiero teraz parametry rury
    ściśle zgadzaja sie z atestem a te dawniej kupowane były generalnie do
    d... z jedna wszakże zaletą - lepiej się gięły :)

  • 26. Data: 2011-05-28 20:58:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 28, 11:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pod wieloma wzgledami ta zmiana nic nie dala, a nawet na gorsze :-)

    > No tak Konradzie, tylko ile wy tej stali kupujecie ?
    > Bo jak macie cale pudlo specyfikacji zakupowej na wymiennik, to jak
    > kupujecie do niego material  ?
    > Kolejne pudlo, czy dostawca was olewa, nie bedzie pudla czytal dla
    > jednego malego kontraktu. Ewentualnie chcieliscie stal XXX to
    > dostarczy stal XXX, wraz z atestem konkretnej partii, a reszte to
    > sobie sami czytajcie ?

    Typowy wymiennik (skończony) to pomiędzy 3 a 30 ton stali. W tym
    jakieś 50-70% dyfuzyjnie zgrzewany rdzeń (na rdzenie materiał kupowany
    jest w wielkiej ilości raz na kilka lat), reszta to głowice, króćce,
    kołnierze, podpory- kupowane jednorazowo. Cały szereg różnych postaci
    materiału. Gatunki od 304 do 617, włącznie z duplexami. Każdy
    wymiennik jest inny. A to znaczy że zdarza się zamawiać np 350 mm rury
    18" 160Sch, czyli kawałek krótszy niż szerszy. Albo pojedynczą sztukę
    kołnierza, bo w parownikach na wlocie jest inny niż na wylocie.
    Zamówienie to np ciąg znaków "SA-312 TP316 6NPS Sch40 850 mm" i
    koniec. W tym jest cała informacja, materiał ma spełniać wszystkie
    wymagania normy SA-312 w aktualnym wydaniu, atest ma poświadczać
    zgodność.

    > Tylko wiesz - on robi tanie barierki a nie wymieniki do reaktorow.
    > Jak dostawca bedzie za drogi, to on nie wygra przetargu :-)

    Ja nie mówię "droższego" tylko "innego". Takiego którego można
    zaudytować. Jak pracowałem w Polsce, braliśmy materiał bezpośrednio z
    Outokumpu- ani razu nie zdarzył się najmniejszy problem ze zgodnością
    dostarczonego materiału z zamówieniem. Specjalnie dla nas zaczęli
    produkować nowy gatunek stali, którego wcześniej nigdy nie robili!
    Wszystko się da, tylko trzeba w to wierzyć.
    Absolutnie przestrzeganą zasadą było żądanie atestu (faksem) zanim
    wyślemy zamówienie. Zamówienie było na partię materiału na którą był
    przysłany atest. Materiał musiał mieć obowiązkowo oryginalne
    oznakowanie producenta dla identyfikacji z tym atestem sprzed
    zamówienia. Też się da :-)
    Konrad

  • 27. Data: 2011-05-29 07:45:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2011 13:58:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    >koniec. W tym jest cała informacja, materiał ma spełniać wszystkie
    >wymagania normy SA-312 w aktualnym wydaniu, atest ma poświadczać

    No wlasnie - dostawca robi zgodnie z norma, a wam to odpowiada.
    A jak sobie zazyczysz takiej stali ze "Mr Johnowi na warsztacie w
    nastepujacym tescie: ... ma wyjsc 67", to uslyszysz "sp*", albo
    "na ile tys ton zamowienie ?"

> [...]
    >produkować nowy gatunek stali, którego wcześniej nigdy nie robili!
    >Wszystko się da, tylko trzeba w to wierzyć.

    No dobra, piece sa od kilkuset kg, wyprodukowac mozna, atestowac moza,
    tylko ile to bedzie kosztowalo.

> [...]
    >przysłany atest. Materiał musiał mieć obowiązkowo oryginalne
    >oznakowanie producenta dla identyfikacji z tym atestem sprzed

    Ale trzeba kupic cala rure a nie kawalek :-P

    Ciekawe ile kosztuje u chinczyka wystawienie atestu na zadanie.
    Choc oczywiscie po pierwszej wpadce mozecie odmawiac brania od tego
    producenta.

    J.

  • 28. Data: 2011-05-29 08:32:57
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 28 May 2011 00:04:23 +0000 (UTC),
    Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> wrote:

    > Dokładnie w tym jest problem. Zamawia się rurę ze stopu XX rozmiar ab,cd x
    > de,ef. ZTCW nie ma innej możliwości. Wkłada w przyrząd i z jednej dostawy
    > gną się dobrze, z drugiej trudno akceptowalnie, a z trzeciej zupełnie do
    > d.... :-( Wniosek - to nie takie same rury, nawet wyglądają inaczej :-(

    Nie moja działka ale wrzucę swoje dwa grosze. Istnieją prywatne
    laboratoria badające materiały. Przynajmniej na pewno są takie, które
    sprawdzają parametry betonu, czy łatwo znaleźć laboratorium do
    stali - nie mam pojęcia.

    Jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to potrzebujesz wykazać dostawcy,
    że to, co dostarczył nie jest stopem XXX. Nie musisz badać czy to
    jest YYY czy ZZZ, tylko że to nie jest XXX. Jeśli norma
    przewiduje szereg parametrów dla XXX, to wystarczy, że
    jeden się nie zgadza. I ten parametr nie musi mieć żadnego
    związku z Twoją obróbką technologiczną.

    Czyli potrzebujesz atestowane laboratorium, które dokładnie
    przebada ten jeden parametr i wystawi niepodważalny papierek.

    Żeby wiedzieć, który parametr badać wystarczą mniej formalne
    pomiary, o których pisali przedpiścy: badanie twardości, próby
    warsztatowe, lub opłacenie kosztów jednych zajęć laboratoryjnych
    dla grupki studentów, którzy poznęcają się nad jedną Twoją rurą.
    Z tego będzie wynikało, którego parametru zlecić badanie w
    porządnym laboratorium.

    Przynajmniej tak to sobie wyobrażam....

    Pozdrawiam

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 29. Data: 2011-05-29 10:38:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 29, 8:45 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wlasnie

    > No dobra

    > Ale

    Mam jednak wrażenie że dostrzegasz że istnieją dostawcy którzy są
    elastyczni :-)

    Konrad

  • 30. Data: 2011-05-29 10:51:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 27, 11:26 pm, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > branży. Wykładamy duże pieniądze na uzyskanie odpowiednich certyfikatów
    > na nasze wyroby (ISO, znak "B", jako jedna z dwóch firm z tej branży w
    > kraju mamy znak CE na nasze wyroby), kupujemy materiał za kupę kasy (dziś
    > po naszych zastrzeżeniach, co do jakości materiału była u nas delegacja z
    > 3M, wzięli próbki i położyli uszy po sobie), więc nie jest wykluczone, że
    > szef zgodzi się na zapłacenie za badanie mające na celu udowodnienie
    > dostawcy że nas robi w balona... Bo nie chodzi tu o rolkę wadliwej folii,
    > która nie spełnia wymagań, ale o kolejne kilkaset metrów rury z którą nie

    Ci dostawcy którzy kantują na kwitach wcale nie robią tego żeby
    sprzedać Ci taniej towar, tylko żeby zarobić więcej kasy. Zapewniam
    Cię że ci porządni wcale nie muszą być drożsi. Muszą tylko być
    uczciwsi, a w biznesie jest "dowieriaj no i prowieriaj", mówiąc
    językiem Włodzimierza Ilicza. Tylko takich rzeczy nie dogaduje się na
    poziomie pyskówek kierowcy ciężarówki z magazynierem, a najwyższej
    władzy jednej firmy i najwyższej władzy drugiej. Oni muszą być poważni
    i to co oni ustalą musi być przestrzegane przez ich ludzi, bo jak nie
    będzie to tamten szef będzie musiał się temu drugiemu szefowi głupio
    tłumaczyć. Jak nie dajesz rady, to powiedz swojemu wodzowi żeby
    zapytał wodza firmy z której bierzecie ten złom o co im chodzi. Macie
    straty (kasa, czas, terminy, bałagan)- to chyba trzeba działać?
    Konrad