  • Data: 2017-02-08 12:30:47
    Temat: Re: Sprawdzenie stanu aku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    >Chciałbym sprawdzic ile pojemnosci aku zostało.
    >Podpowiedzcie czy dobrze mysle:
    >- ładuje do pełna

    Jak w uzywanym samochodzie, to powinien byc naladowany prawie do
    pelna.
    Doladowac dobrze, ale juz tylko krotkie ladowanie wystarczy.

    >- podłaczam zarówke 21W czyli co godzine taka zarówka zabierze 1,75A

    Lepsza 55W, szybciej pojdzie :-)
    Z tym, ze ten prad to przy ~13V, tu bedzie ciut mniej ... ale tylko
    ciut.

    W praktyce to pojemnosc zalezy od pradu ... ale w przy tych pradach to
    znikomo.

    >- sprawdzam co godzine napiecie aku
    >- jak spadnie do powiedzmy 11,6V to znaczy ze aku praktycznie
    >rozładowany.

    Raczej nizej. Jak zrobisz wykres, to zobaczysz, ze koncowka jest dosc
    wyraznie widoczna.

    >Ilosc godzin mnoze przez 1,75A i mam pojemnosc w Ah.
    >Dobrze kombinuje?

    Dobrze ... ale jest taki maly niuans - glebokie wyladowanie szkodzi
    akumulatorowi i lepiej tego nie robic.

    Jak to samochodowe, to przerwalbym po ok 20Ah - ciagle sie nadaje do
    jazdy, a lepiej go nie niszczyc :-)

    J.