  • Data: 2010-08-18 19:20:55
    Temat: Re: Sprawdzenie badów a wywołanie awarii
    Od: daxus <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-08-2010 20:13, Osadnik pisze:

    > Nie mam na co zrobić obecnie backupu (za duży dyska ten do backupu
    > został własnie przydzielony do innego celu) zwłaszcza ze to dysk
    > systemowy ale smart nic o badach nie mówi...

    sciagasz Hiren's Boot, jeżeli masz licencję na zawarte tam programy:)
    Jest to bootowalna płytka CD, wchodzisz przez menu do Testing Tools
    i odpalasz Test Hard Disk Drive 1.0.
    W tym programie należy wybrać "surface scan" - test trwa ok godzinę w
    zależności od wielkości HDD. Jeżeli na ekranie pojawi ci się literka B
    to wiadomo że w tym miejscu masz fizyczny bad block.
    Po zakończeniu tego testu wchodzisz w opcje naprawiania/podsumowanie z
    menu i wybierasz naprawę - literką chyba R - zresztą będzie opis na ekranie.
    Tym sposobem można naprawić 99% bad blocków-co ciekawe NIGDY w ten
    sposób nie da się uszkodzić systemu ani stracić danych. Jak to możliwe?
    - nie wiem, znam tylko praktykę.
    Sprawdzone na dziesiątkach uszkodzonych HDD.
    Powodzenia.