  • Data: 2010-08-19 06:04:27
    Temat: Re: Sprawdzenie badów a wywołanie awarii
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m4rkiz pisze:

    > wszystkiego rodzaju bady nie majace zwiazku z fizycznym uszkodzeniem dysku
    > to sobie moza softem leczyc, ale jak sie trafi na dysk w ktorym cos jest
    > nie tak z talerzem to go poprostu zajedzie
    >
    > pierwsza rzecz - backup istotnych danych, potem mozna sie bawic i liczyc na
    > szczescie
    >
    > a jezeli nie masz dysku na backup to znaczy ze dane nie sa wazne

    Jelsi generujesz dane w ilościach setki GB to backup robi sie zbyt drogi
    - skończyły mi sie już dawno porty SATA w komputerze. Backup była le
    potrzebowałem więcej miejsca - i tak sie to skończyło...

    Co do samego "bada" Smart na dysku wskazuje wartość 1 przy smart 197.
    czyli pending sector. A to już podejrzana sprawa wiec tym bardziej
    skasować powierzchni nie będę bo sie rozleci, zaczynam okrajanie takiej
    ilości danych jaka tylko jest możliwa. Kurde, czemu akurat to musiał być
    dysk systemowy...