  • Data: 2010-08-25 08:27:56
    Temat: Re: Spotkał sie ktoś z taką nazwą?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Aug 2010 08:56:24 +0200, Atlantis wrote:

    >Jakiś czas temu w Trójce zastanawiali się jakie nowe, polskie słowo
    >mogłoby posłużyć za określenie e-maila. U mnie takie eksperymenty zawsze
    >wywołują zdziwienie. Nie po to stworzono potężne narzędzia umożliwiające
    >szybką, globalną komunikację, żeby teraz komplikować sobie sprawę
    >tysiącem różnych określeń w różnych językach. Gdy idzie o naukę i
    >technikę język musi być zunifikowany. Koniec, kropka! Uczeni i
    >inżynierowie nie mogą siedzieć w swoim małym grajdołku, ale muszą
    >trzymać się światowych standardów.

    No ale zaraz - to proponujesz zeby przeszli w calosci na
    angielski/amerykanski ? (*)

    Bo e-mail ... w angielskim tez nie bylo takiego slowa, skrocili
    elektroniczna poczte, to bedzie e-poczta czy EP ?

    i mamy uzywac wprost, czy w formie lekko spolszczonej, np interfejs ?

    >A jakby ktoś nie wiedział, to język polski jest pełen zapożyczeń z
    >innych języków (np. łaciny). Przychodził do nas jakiś przedmiot lub
    >zjawisko - przychodził już nazwany. Dlaczego mamy się upierać, że teraz
    >ma być inaczej?

    I mysmy te nazwe akceptowali albo nie. Nie masz juz srubunkow,
    ferszlusow, dichtungu i innych. Masz za to telewizje, monitory,
    myszki, komputery, sieci.
    Na calym swiecie bylo zreszta podobnie. Czasem blednie. Ot np lica -
    grupowicze mam nadzieje wiedza o co chodzi. Po angielsku Litz wire.
    A po niemiecku Litze ... to zwykla linka. Z nieizolowanych drutow.

    Wiec nie wiem czemu ci sie nadbiornik nie podoba :-)

    J.

    (*) - na chinski ?