-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Icek <i...@d...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spostrzeżenia po egzaminie na PJ
Date: Sat, 08 Oct 2011 15:36:33 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 121
Message-ID: <j6pjm7$i0h$1@node2.news.atman.pl>
References: <j6paib$8o7$1@node2.news.atman.pl> <j6pi7k$gf3$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: host68.216.146.194.generacja.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1318081031 18449 194.146.216.68 (8 Oct 2011 13:37:11
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Oct 2011 13:37:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.23) Gecko/20110920
Thunderbird/3.1.15
In-Reply-To: <j6pi7k$gf3$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405056
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-08 15:12, WOJO pisze:
> Z racji takiej, że pada troche pytań jak jest na egzaminie na PJ opiszę
> swoje przeboje.
>
> Jako, że już jestem posiadaczem wszystkich literek w PJ pozwolę sobie
> zabrać głos i trochę z Tobą podyskutować :)
>
> - gdy podjeżdżasz do auta poprzedzającego to musisz zachować bezpieczną
> odległość. Jest to taka odległość przy której bez wychylania się widzisz
> miejsce w którym jego koła stykają się z asfaltem.
>
> Ktoś Cię okłamał (instruktor?) Odległością bezpieczną może być odległość
> np. 10 cm...
> Chodzi raczej tutaj o to, że masz się tak zatrzymać za pojazdem, że w
> razie jego awarii możesz go ominąć i nie tworzyć korka.
> Niestety widać na naszych ulicach sporo łajz, które zatrzymują się kilka
> metrów za pojazdem poprzedzającym, bo tak zostali nauczeni.
masz się tak zatrzymać aby egzaminator nie nacisnął Ci hamulca bo jak to
zrobi to oblałeś. A zrobi tak gdy poczuje się niepewnie lub mało bezpiecznie
> - gdy zbliżasz się do przejścia dla pieszych to obowiązkowo musi być
> wyraźny ruch głową w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coś widać
> czy nie. Możesz zbliżać się do przejścia, może nikogo nie być, możesz
> widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak głową nie ruszysz to oblewasz
>
> Nie potwierdzę tej rewelacji, bo na żadnym z egzaminów nie miałem
> takiego obowiązku i zdałem...
ja też nie oblałem, jakbym oblał na tym to bym napisał. Taka jest teoria
wg instruktorów
> - gdy migacz Ci się wyłączy w trakcie wykonywania skrętu to musisz go
> ponowić. Nie ponowisz - błąd (nazywanie go migaczem to też błąd)
>
> Ponawianie to problem jedynie w przypadku, kiedy przyszły kierowca nie
> panuje nad gabarytami pojazdu i musi kontrować kierownicą, by prawidłowo
> wykonać manewr skrętu.
> Jeżeli prawidłowo rozpoczniesz manewr, to i kierunkowskaz się nie
> wyłączy za wcześnie...
i tu jesteś w błędzie. Gdy np. na samym środku skrzyżowania trwają prace
drogowe, które w dodatku nie są właściwie oznaczone to może taka
sytuacja nastąpić (w takim przypadku zrobiłem 1 błąd).
> - zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -
> kierunkowskaz
>
> I tutaj egzaminatorzy mają moje szczere błogosławieństwo w oblewaniu.
> Jestem zdania, że to zwykłe niechlujstwo i lenistwo powoduje osobami,
> które nie sygnalizują zamiaru zmiany pasa ruchu.
eeeeeeee, ja nie mówię o zmianie pasa ruchu. Ja mówię o zachowaniu
bezpiecznej odległości i lekkim ruchu kołem kierownicy bo jade koło
przystanku na którym stoją ludzie i chce się przesunąć w lewo powiedzmy
jeszcze o 50-100 cm.
> - nazwanie pozycyjnych postojowymi - błąd
> Błędem bym tego nie nazwał, jednak nomenklatura jakaś na egzaminach musi
> obowiązywać.
no musi być ale to takie przywalanie się już na siłę i szukanie dziury w
całym.
> - gdy zbliżasz się do zielonego to ściągasz nogę z gazu aby dać sygnał
> egzaminatorowi, że jesteś gotowy do zahamowania gdyby pojawiło się czerwone
> Należy tutaj dodać, że gdy zbliżasz się do zielonego, od dłuższego czasu
> się palącego, to ściągasz nogę z gazu...
to znowu jest dyskusyjne co to znaczy "dłuższy czas". Gdybyś ładnie
cytował to nie byłoby problemu z tym co jest moją a co Twoją wypowiedzią
> - gdy zbliżasz się do przejścia z wyznaczonym pasem dla rowerów to
> obowiązkowo nie tylko ruch głową prawo - lewo ale również koniecznie
> "odklejanie" kręgosłupa od fotela i "głębsze" popatrzenie się na ścieżkę
> rowerową. Nie ma tu znaczenia, że wystarczającą widoczność w konkretnym
> przypadku może zapewnić brak "odklejania się" a tylko przekręcenie głowy
>
> "Kołyska" na fotelu w tym konkretnym przypadku może uratować życie i
> sporo nieprzyjemności - jestem ZA.
a ja nie. Wyginać ciało śmiało możesz sobie jak masz ochotę. Ja uważam,
że trzeba tak postępować aby widzieć. Nie zawsze musisz się "odklejać"
od fotela aby mieć dobrą widoczność
> - gdy zespołem pojazdów nie mieścisz się na wyznaczonym pasie ruchu (np.
> do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem
> czy możesz to wykonać. Przy czym dla własnego bezpieczeństwa nie mówisz
> "czy mogę przejechać przez ciągłą" a jedynie, że "mogę się nie zmieścić,
> czy mogę kontynuować wykonanie manewru"
>
> Każdy kursant musi myśleć, jeszcze przed wybraniem OSK. Na kursie zawsze
> wybierałem tak trasę, by po tych ciasnych zakrętach trochę pojeździć i
> na egzaminie nie było potrzeby denerwowania egzaminatora...
ale co ma OSK do wyboru trasy przez egzaminatora ? Możesz trafić na
ciasne skrzyżowanie i przyczepa pojedzie po ciągłej i nie masz na to
wpływu.
> - na kategorie "A" oglądanie się 360 stopni dookoła przy robieniu "8" to
> jest frajda. Możesz oblać bo się zbyt mało przekręciłeś. Teoria mówi, że
> to patrzenie to po to aby kierowca mógł utracić równowagę (taka kontrola)
>
> Teoria teorią, a w praktyce szybkie ruchy głową w prawo i lewo wymagają
> szybkiej reakcji błędnika na zmianę położenia.
> W przypadku ludzi ze schorzeniami błędnika, jest to dodatkowy sposób na
> sprawdzenie czy przypadkiem taki delikwent
> nie dostał badań lekarskich w prezencie i nie przewróci się na mieście...
dlatego pisałem, że podobno wymaganie kręcenia głową jest z powyższego
powodu lub z podobnego.
Icek
Następne wpisy z tego wątku
- 08.10.11 16:12 Excite
- 08.10.11 16:41 Andrzej Kubiak
- 08.10.11 16:42 JacekG.
- 08.10.11 17:38 J.F.
- 08.10.11 18:07 JacekG.
- 08.10.11 18:18 J.F.
- 08.10.11 19:02 kor_nick
- 09.10.11 15:36 Dysiek
- 11.10.11 01:01 Michal Lukasik
- 11.10.11 09:45 Nex@pl
- 11.10.11 09:47 Nex@pl
- 11.10.11 19:01 Michal Lukasik
- 11.10.11 19:52 Icek
- 12.10.11 19:08 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=