eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpecjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerowRe: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
  • Data: 2011-08-26 19:16:56
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Michoo,

    Friday, August 26, 2011, 8:43:34 PM, you wrote:

    > W tym, że historyczny nakaz używania 8859-2 wynikał z tego, że wiele
    > czytników NIE wyświetlało poprawnie różnych kodowań. Często trzeba było
    > NA SZTYWNO skonfigurować czytnik, żeby 8859-2 było widać jak należy.
    > Zresztą dobrze to pamiętasz.
    > Skoro dopuszczono UTF-8 to dlatego, że uznano, że czytniki są w stanie
    > sobie radzić z różnymi kodowaniami. Więc równie dobrze możemy używać
    > UTF-8 jako ogólniejszego i mniej problematycznego (łatwiej znaleźć
    > dzisiaj soft, który psuje 8859-2 niż taki, który psuje utf).

    Nikt tu nie żąda zakazu UTF-8. Używasz znaków, które występują w tym
    zestawie - to używaj UTF-8. Osobiście mi zwisa gdy użyjesz deklaracji
    UTF-8 nie używając ani jednego znaczka wymagającego czegokolwiek poza
    7 bitami. Ale nie NAKAZUJ nikomu kodowania w UTF-8, skoro nawet
    polskich liter nie użył. Przy użyciu tylko znaków US-ASCII nie sposób
    cokolwiek zepsuć, bez względu na to, czy czytnik ma na stałe
    ustawione UTF-8 czy ISO-8859-2 i deklaracja ISO-8859-1 jest w takim
    przypadku poprawna. I nie ma potrzeby nawet się nią interesować.

    Zrobiono tu aferę z powodu POPRAWNEJ deklaracji charsetu podczas gdy
    obrońcy UTF-8 nie zrobiono afery o BRAK jakiejkolwiek deklaracji
    pomimo użycia polskich znaków. Nota bene z zestawie ISO-8859-2.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl