-
311. Data: 2012-06-07 14:27:06
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqq0p3$a55$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
>>> dalej będzie sprawnie jechał,
>>
>> Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
>> (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej
>> paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200,
>> jeśli przyniesie kolejne oszczędności?
>
> Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.
No i o tym przecież piszę.
> Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
> 2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
> przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm.
I znowu poniżej momentu w którym turbina pomaga.
Czyli już zaczynało być średniawo, a przez zmianę biegu znowu jest źle.
To może od razu kupić diesla wolnossącego?
>Gdybyś chciał zmieniać bieg w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz
>miał ~1200 rpm, a to już zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym
>silniku.
Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby obroty
NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
-
312. Data: 2012-06-07 20:31:36
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-07 14:24, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jqpt8o$rvp$...@m...internetia.pl...
>> W dniu 2012-06-06 09:58, Cavallino pisze:
>>> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
>>> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
>>
>> 1500-2750 RPM <<== 100% momentu w 1.4 CRDI
>
> Gdzie ktoś pisał o 2750?
>
>> Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
>> zakresie obrotów.
>
> Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA
> się od 2000, a nie kończy.
Zaczyna się od 1500 u mnie a kończy gdzieś koło 3500.
-
313. Data: 2012-06-07 20:52:02
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-07 14:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
wyjaśniliśmy.
> Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
> obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
zapłacisz - proste.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
314. Data: 2012-06-07 22:21:57
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>>> Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
>>> zakresie obrotów.
>>
>> Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA
>> się od 2000, a nie kończy.
>
> Zaczyna się od 1500 u mnie
Ty akurat nie masz pojęcia o jaką zabawę chodzi, to jest coś, czego
kapelusznik nigdy nie pojmie.
Więc nie możesz wiedzieć gdzie się zaczyna, jak nie wiesz co.
-
315. Data: 2012-06-07 22:23:37
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqqtj7$c7h$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-07 14:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
>
> Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
> wyjaśniliśmy.
Nie, bo pytałem czy jeśli będziemy przyspieszać równie żwawo, ale krócej, to
będą wyniki lepsze czy gorsze.
Odpowiedzi nie było.
>
>> Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
>> obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
>
> Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
> zapłacisz - proste.
Wiem.
Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak przyspieszę
jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.
-
316. Data: 2012-06-09 23:50:53
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-07 22:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
>>
>> Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
>> wyjaśniliśmy.
>
> Nie, bo pytałem czy jeśli będziemy przyspieszać równie żwawo, ale
> krócej, to będą wyniki lepsze czy gorsze.
> Odpowiedzi nie było.
Bo to by trzeba było sprawdzić - ja wiem jedynie i sprawdziłem, że
zamiast korzystać z dwóch skrajnych metod, czyli jazdy na złotówę i
dawanie po garach - metoda do 2000 i zmiana biegu w dieslu się sprawdza
zarówno jeśli chodzi o oszczędności paliwa jak i o przyzwoite osiągi w
normalnym ruchu.
>>> Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
>>> obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
>>
>> Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
>> zapłacisz - proste.
>
> Wiem.
> Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak
> przyspieszę jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.
Mi to ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że nie, bo schodzimy już
albo do niższych obrotów przy zmianie biegu, a to niewiele silników
będzie tolerować, albo przyspieszamy dłużej z delikatniej wciśniętym
pedałem gazu co z kolei pachnie jazdą na złotówę.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
317. Data: 2012-06-10 08:58:32
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:
>> Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak
>> przyspieszę jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.
>
> Mi to ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że nie, bo schodzimy już albo
> do niższych obrotów przy zmianie biegu, a to niewiele silników będzie
> tolerować, albo przyspieszamy dłużej z delikatniej wciśniętym pedałem gazu
No nie, pytałem o przyspieszanie z tak samo wciśniętym pedałem gazu, ale
krócej.
Moim zdaniem 1500 (a tyle mówisz że będzie po zmianie biegu) to również za
nisko dla większości silników diesla.
-
318. Data: 2012-06-10 22:58:26
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>> czy ty jestes nienormalny?
>
> Jak tak, ale Ty jak widać niekoniecznie.
> Zresztą po kapeluszniku niczego innego nie można się było spodziewać.
jak tak jak ok...
P.S. gratuluje ciecia cytatów - po raz kolejny.
Znów wyciąłes jedno zdanie i do niego sie odnisłes.
ciekawe, ze po raz kolejny to nie było meritum...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można jeść w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"
-
319. Data: 2012-06-10 22:58:27
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
> Tak oczywiście.
> Bo każdy kapelusznik jest sprawnym kierowcą, a każdy kto jedzie
> inaczej to drogowa melepeta.
> Logika uogólnień godna PIS.
nie interesują mnie twoje polityczne poglądy, to jest wątek motoryzacyjny.
A ze stosujesz dziwne uogólnienia? Cóz - twoja sprawa.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire
-
320. Data: 2012-06-10 22:58:28
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
>> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
>
> Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
>
> Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
> spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
> trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
> moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.
ale przeciez mowa o jezdzie w miescie.
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że jazda poza miastem na najwyzszym
biegu bedzie generalnie tym mniej oszczedna im bedzie szybsza?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
...i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski