eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 311. Data: 2012-06-07 14:27:06
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqq0p3$a55$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    >>> dalej będzie sprawnie jechał,
    >>
    >> Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
    >> (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej
    >> paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200,
    >> jeśli przyniesie kolejne oszczędności?
    >
    > Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.

    No i o tym przecież piszę.

    > Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
    > 2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
    > przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm.

    I znowu poniżej momentu w którym turbina pomaga.
    Czyli już zaczynało być średniawo, a przez zmianę biegu znowu jest źle.

    To może od razu kupić diesla wolnossącego?


    >Gdybyś chciał zmieniać bieg w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz
    >miał ~1200 rpm, a to już zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym
    >silniku.

    Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
    Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby obroty
    NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.




  • 312. Data: 2012-06-07 20:31:36
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-07 14:24, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:jqpt8o$rvp$...@m...internetia.pl...
    >> W dniu 2012-06-06 09:58, Cavallino pisze:
    >>> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    >>> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    >>
    >> 1500-2750 RPM <<== 100% momentu w 1.4 CRDI
    >
    > Gdzie ktoś pisał o 2750?
    >
    >> Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
    >> zakresie obrotów.
    >
    > Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA
    > się od 2000, a nie kończy.

    Zaczyna się od 1500 u mnie a kończy gdzieś koło 3500.


  • 313. Data: 2012-06-07 20:52:02
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-07 14:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.

    Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
    wyjaśniliśmy.

    > Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
    > obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.

    Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
    zapłacisz - proste.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 314. Data: 2012-06-07 22:21:57
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >>> Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
    >>> zakresie obrotów.
    >>
    >> Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA
    >> się od 2000, a nie kończy.
    >
    > Zaczyna się od 1500 u mnie

    Ty akurat nie masz pojęcia o jaką zabawę chodzi, to jest coś, czego
    kapelusznik nigdy nie pojmie.
    Więc nie możesz wiedzieć gdzie się zaczyna, jak nie wiesz co.


  • 315. Data: 2012-06-07 22:23:37
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqqtj7$c7h$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-07 14:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >> Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
    >
    > Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
    > wyjaśniliśmy.

    Nie, bo pytałem czy jeśli będziemy przyspieszać równie żwawo, ale krócej, to
    będą wyniki lepsze czy gorsze.
    Odpowiedzi nie było.


    >
    >> Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
    >> obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
    >
    > Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
    > zapłacisz - proste.

    Wiem.
    Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak przyspieszę
    jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.



  • 316. Data: 2012-06-09 23:50:53
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-07 22:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >>> Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
    >>
    >> Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
    >> wyjaśniliśmy.
    >
    > Nie, bo pytałem czy jeśli będziemy przyspieszać równie żwawo, ale
    > krócej, to będą wyniki lepsze czy gorsze.
    > Odpowiedzi nie było.

    Bo to by trzeba było sprawdzić - ja wiem jedynie i sprawdziłem, że
    zamiast korzystać z dwóch skrajnych metod, czyli jazdy na złotówę i
    dawanie po garach - metoda do 2000 i zmiana biegu w dieslu się sprawdza
    zarówno jeśli chodzi o oszczędności paliwa jak i o przyzwoite osiągi w
    normalnym ruchu.

    >>> Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
    >>> obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
    >>
    >> Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
    >> zapłacisz - proste.
    >
    > Wiem.
    > Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak
    > przyspieszę jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.

    Mi to ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że nie, bo schodzimy już
    albo do niższych obrotów przy zmianie biegu, a to niewiele silników
    będzie tolerować, albo przyspieszamy dłużej z delikatniej wciśniętym
    pedałem gazu co z kolei pachnie jazdą na złotówę.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 317. Data: 2012-06-10 08:58:32
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    >> Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak
    >> przyspieszę jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.
    >
    > Mi to ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że nie, bo schodzimy już albo
    > do niższych obrotów przy zmianie biegu, a to niewiele silników będzie
    > tolerować, albo przyspieszamy dłużej z delikatniej wciśniętym pedałem gazu

    No nie, pytałem o przyspieszanie z tak samo wciśniętym pedałem gazu, ale
    krócej.
    Moim zdaniem 1500 (a tyle mówisz że będzie po zmianie biegu) to również za
    nisko dla większości silników diesla.


  • 318. Data: 2012-06-10 22:58:26
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >> czy ty jestes nienormalny?
    >
    > Jak tak, ale Ty jak widać niekoniecznie.
    > Zresztą po kapeluszniku niczego innego nie można się było spodziewać.

    jak tak jak ok...
    P.S. gratuluje ciecia cytatów - po raz kolejny.
    Znów wyciąłes jedno zdanie i do niego sie odnisłes.
    ciekawe, ze po raz kolejny to nie było meritum...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"


  • 319. Data: 2012-06-10 22:58:27
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Tak oczywiście.
    > Bo każdy kapelusznik jest sprawnym kierowcą, a każdy kto jedzie
    > inaczej to drogowa melepeta.
    > Logika uogólnień godna PIS.

    nie interesują mnie twoje polityczne poglądy, to jest wątek motoryzacyjny.
    A ze stosujesz dziwne uogólnienia? Cóz - twoja sprawa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire


  • 320. Data: 2012-06-10 22:58:28
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
    >> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
    >
    > Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
    >
    > Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
    > spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
    > trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
    > moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.

    ale przeciez mowa o jezdzie w miescie.
    Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że jazda poza miastem na najwyzszym
    biegu bedzie generalnie tym mniej oszczedna im bedzie szybsza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 31 . [ 32 ] . 33 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: