eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Sat, 09 Jun 2012 23:50:53 +0200
    Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
    Lines: 39
    Message-ID: <jr0gg2$h7s$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce2d7b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce7386$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcef81c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf0a0d$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf1722$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf214e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf8e78$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <jqo5ca$i5u$1@inews.gazeta.pl>
    <4fcfa6f4$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <jqoaha$lio$2@inews.gazeta.pl>
    <4fcfb699$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <jqq0p3$a55$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd09e19$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <jqqtj7$c7h$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd10dc9$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.123.221.24
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1339278658 17660 91.123.221.24 (9 Jun 2012 21:50:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jun 2012 21:50:58 +0000 (UTC)
    X-User: kolczan0
    In-Reply-To: <4fd10dc9$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2454165
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2012-06-07 22:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >>> Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
    >>
    >> Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
    >> wyjaśniliśmy.
    >
    > Nie, bo pytałem czy jeśli będziemy przyspieszać równie żwawo, ale
    > krócej, to będą wyniki lepsze czy gorsze.
    > Odpowiedzi nie było.

    Bo to by trzeba było sprawdzić - ja wiem jedynie i sprawdziłem, że
    zamiast korzystać z dwóch skrajnych metod, czyli jazdy na złotówę i
    dawanie po garach - metoda do 2000 i zmiana biegu w dieslu się sprawdza
    zarówno jeśli chodzi o oszczędności paliwa jak i o przyzwoite osiągi w
    normalnym ruchu.

    >>> Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
    >>> obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
    >>
    >> Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
    >> zapłacisz - proste.
    >
    > Wiem.
    > Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak
    > przyspieszę jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.

    Mi to ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że nie, bo schodzimy już
    albo do niższych obrotów przy zmianie biegu, a to niewiele silników
    będzie tolerować, albo przyspieszamy dłużej z delikatniej wciśniętym
    pedałem gazu co z kolei pachnie jazdą na złotówę.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: