-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Date: Sat, 09 Jun 2012 23:50:53 +0200
Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
Lines: 39
Message-ID: <jr0gg2$h7s$1@inews.gazeta.pl>
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce2d7b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce7386$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcef81c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf0a0d$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf1722$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf214e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf8e78$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
<jqo5ca$i5u$1@inews.gazeta.pl>
<4fcfa6f4$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
<jqoaha$lio$2@inews.gazeta.pl>
<4fcfb699$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
<jqq0p3$a55$1@inews.gazeta.pl>
<4fd09e19$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
<jqqtj7$c7h$1@inews.gazeta.pl>
<4fd10dc9$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.123.221.24
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1339278658 17660 91.123.221.24 (9 Jun 2012 21:50:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jun 2012 21:50:58 +0000 (UTC)
X-User: kolczan0
In-Reply-To: <4fd10dc9$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2454165
[ ukryj nagłówki ]Dnia 2012-06-07 22:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
>>
>> Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie
>> wyjaśniliśmy.
>
> Nie, bo pytałem czy jeśli będziemy przyspieszać równie żwawo, ale
> krócej, to będą wyniki lepsze czy gorsze.
> Odpowiedzi nie było.
Bo to by trzeba było sprawdzić - ja wiem jedynie i sprawdziłem, że
zamiast korzystać z dwóch skrajnych metod, czyli jazdy na złotówę i
dawanie po garach - metoda do 2000 i zmiana biegu w dieslu się sprawdza
zarówno jeśli chodzi o oszczędności paliwa jak i o przyzwoite osiągi w
normalnym ruchu.
>>> Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby
>>> obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.
>>
>> Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę
>> zapłacisz - proste.
>
> Wiem.
> Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak
> przyspieszę jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę.
Mi to ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że nie, bo schodzimy już
albo do niższych obrotów przy zmianie biegu, a to niewiele silników
będzie tolerować, albo przyspieszamy dłużej z delikatniej wciśniętym
pedałem gazu co z kolei pachnie jazdą na złotówę.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 10.06.12 08:58 Cavallino
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 23:34 Budzik
- 10.06.12 23:34 Budzik
- 10.06.12 23:34 Budzik
- 11.06.12 09:02 Artur Maśląg
- 11.06.12 09:24 Cavallino
- 11.06.12 09:25 Cavallino
- 11.06.12 09:26 Cavallino
- 11.06.12 09:27 Cavallino
- 11.06.12 09:58 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo