eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 271. Data: 2012-06-06 10:44:57
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
    > masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.
    >
    Ciesze się, iz uznaliśmy, że jednak o ecodrivingu wiem trochę wiecej niż ty
    (nawet jezeli uwazasz te szkole za szarlatanizm)
    Zgadzam się natomiast z toba, że zasady trzeba odnieść do swojego
    samochodu.

    Co do kapelusznictwa. Mam wrażenie ze 90% tych co to są rzeczywistymi
    kapelusznikami na drodze ma tak małę pojęcie o jezdzie ogolnie, tak kiepsko
    panują nad samochodem i tak bardzo są skupieni na samej jezdzie prosto, ze
    o eco drivingu nie maja pojecia.

    Bo przeciez samo przyspieszanie to tylko jeden z elementów.
    Wiadomo, ze nie kazdy jest dla kazdego równie sensowny.
    Przykładowo:
    - w dupie mam to co woże w bagazniku, woże bo potrzebuje i na pewno nie
    bede wyciągał zbędnych klunkrów
    - oszczędne uzywanie klimatyzacji - hahaha
    - bagaznik na dachu - jasne. Bede przykrecał rowerowy za kazdym razem jak
    chce przewieźć rower - mówiłem już ze mam to w dupie? :)


    Co natomiast uważam za bardzo ważne? Przewidywanie! Dlatego śmieszą mnie
    ludzie ktorzy wyprzedzaja przed skrzyzowaniem, pomimo tego, ze z daleka
    widac ze jest czerwone.
    Niestety najczesciej jest tak, ze cie wyprzedza, wjada pod ryj a potem
    musisz czekac az ponownie rusza bo przeciez bieg włącza się, jak zapali się
    zielone...
    Dlatego tez pomimo mojego eco-kapelusznictwa, 90% rusza spod swiateł
    wolniej albo poźniej ode mnie. Miasto przejezdzam w czasie znosnym i raczej
    trudno cokolwiek się bardziej pospieszyc.
    A spalanie mam na poziomie akceptowalnym i powiedziałbym że trudno osiągnąć
    coś mniejszego.




    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'


  • 272. Data: 2012-06-06 10:50:19
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >> A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie?
    >> Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz.
    >
    > Absolutnie nie.
    > Decyduje o tym fakt, że zanim zdążysz przyspieszyć trzeba zmienić
    > bieg. I jak się wlokłeś, tak się wleczesz.
    >
    To podnies sobie granice o 500 obrotów.
    Przeciez to sąwartości orientacyjne - ile osób umie okreslic na słuch
    obroty silnika? wiadomo, ze robi się to "na czucie"

    >> Nie pominałem. Rozmawialiśmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym
    >> nie jest.
    >
    > Oczywiście że jest.
    > Bo przyspieszenia można się spodziewać, właśnie wtedy gdy Ty masz
    > pedał gazu puszczony i zmieniasz bieg na wyższy, tylko po to, aby
    > przyspieszenie znowu było fatalne.
    >
    Ale o czym ty mówisz?
    Fragment który najpierw przytoczyłęs a potem wyciąłeś z cytatu nie mówi o
    przypsieszaniu.
    Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając i wtedy wrzucić
    najwyższy mozliwy bieg i dalej jechac równo bez przyspieszania.

    >> Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiągnieciu oczekiwanej
    >> predkości od przyspieszania?
    >
    > Oczywiście.
    > Tyle, że stosując te zadady nigdy nie dochodzisz do oczekiwanej (żeby
    > się nie wlec) prędkości.
    > A co za tym idzie, nie przyspieszasz praktycznie w ogóle i nie
    > jedziesz praktycznie w ogóle.
    > W zamian ślamarzysz się i się wleczesz na drodze.

    Jak zwykle, co prawda nie jezdzisz econo, ale wiesz najlepiej.
    Niech ci bedzie.
    Dla mnie predkoscia docelową w miescie na wiekszosci dróg jest 60-70 i nie
    mam problemu z wrzuceniem 5 i jechaniem z taką predkością.
    I nie sądzę abyś jakiekolwiek odcinki w mieście przejeżdzał jakoś
    specjalnie szybciej (o ile w ogóle).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
    Winston Churchill


  • 273. Data: 2012-06-06 10:57:18
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    >Bo przeciez samo przyspieszanie to tylko jeden z elementów.
    >Wiadomo, ze nie kazdy jest dla kazdego równie sensowny.
    >Przykładowo:
    >- w dupie mam to co woże w bagazniku, woże bo potrzebuje i na pewno
    >nie
    >bede wyciągał zbędnych klunkrów

    A moze warto pomyslec co jest jednak zbedne ?

    >- oszczędne uzywanie klimatyzacji - hahaha

    ciii ... juz mi przychodzilo na mysl zeby sprzac klime z hamowaniem
    silnikiem.
    Tzn jak noga z gazu, to sie klima wlacza.

    >- bagaznik na dachu - jasne. Bede przykrecał rowerowy za kazdym razem
    >jak
    >chce przewieźć rower - mówiłem już ze mam to w dupie? :)

    Ale mozesz pomyslec czy nie kupic szybko montowalnego, albo nastepne
    auto z wbudowanym bagaznikiem w z tylu ..


    >Co natomiast uważam za bardzo ważne? Przewidywanie! Dlatego śmieszą
    >mnie
    >ludzie ktorzy wyprzedzaja przed skrzyzowaniem, pomimo tego, ze z
    >daleka
    >widac ze jest czerwone.

    Jak sie od 100 tys km nic innego nie robi tylko mysli "gdzie tu
    bezpiecznie wyprzedzic, to sie najpierw wyprzedza, a potem zastanawia
    nad dalszymi okolicznosciami :-)

    Jak jeszcze dodac ze nastepna okazja moze byc za 10 km, to nawet jak
    sie pomysli noga sie nie cofnie.

    No ale w efekcie pare km jedziesz 120 a nie 65, i spalanie rosnie
    podwojnie :-)

    J.


  • 274. Data: 2012-06-06 11:16:43
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 09:58, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Każdy kto choć trochę pojeździł samochodem wie, że to bzdura jest, a
    > raczej czysta demagogia.
    > Np.
    > http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/
    >
    >
    > Zasady jazdy w stylu ECO:
    > 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
    > 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku
    > benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    > 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają - dynamicznie,
    > wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
    >
    > Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    > obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    > Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
    > Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza,
    > a zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
    > dynamiczną tak jak piszą.
    >
    > Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
    > masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.

    Spróbuj.
    W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault - przejazd
    zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z zaleceniami
    (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko litr na 100 km
    mimo trochę większego ruchu. Pierwszy przejazd robiłem i tak oszczędnie
    (jak mi się wydawało).

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 275. Data: 2012-06-06 11:18:49
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >> Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
    >> masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.
    >>
    > Ciesze się, iz uznaliśmy, że jednak o ecodrivingu wiem trochę wiecej niż
    > ty
    > (nawet jezeli uwazasz te szkole za szarlatanizm)
    > Zgadzam się natomiast z toba, że zasady trzeba odnieść do swojego
    > samochodu.
    >
    > Co do kapelusznictwa. Mam wrażenie ze 90% tych co to są rzeczywistymi
    > kapelusznikami na drodze ma tak małę pojęcie o jezdzie ogolnie, tak
    > kiepsko
    > panują nad samochodem i tak bardzo są skupieni na samej jezdzie prosto, ze
    > o eco drivingu nie maja pojecia.

    I pewnie masz rację, do nich bardziej pasuje określenie "melepeta".

    > Co natomiast uważam za bardzo ważne? Przewidywanie! Dlatego śmieszą mnie
    > ludzie ktorzy wyprzedzaja przed skrzyzowaniem, pomimo tego, ze z daleka
    > widac ze jest czerwone.

    Eee tam, zajęcie pozycji na pole position jest ważne, dzięki temu później
    nie trzeba czekać aż kapelusznik zmieni 5 biegów zanim rozbuja się do
    zawrotnych 50 km/h. ;-)

    > Niestety najczesciej jest tak, ze cie wyprzedza, wjada pod ryj a potem
    > musisz czekac az ponownie rusza bo przeciez bieg włącza się, jak zapali
    > się
    > zielone...

    I właśnie dlatego, trzeba jechać tak, żeby jednak być przed innymi,
    oczywiście nie na siłę.


  • 276. Data: 2012-06-06 11:22:22
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>> A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie?
    >>> Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz.
    >>
    >> Absolutnie nie.
    >> Decyduje o tym fakt, że zanim zdążysz przyspieszyć trzeba zmienić
    >> bieg. I jak się wlokłeś, tak się wleczesz.
    >>
    > To podnies sobie granice o 500 obrotów.

    Mało.
    Do komfortowej jazdy trzeba ją podnieść o 1000 minimum, ale benzyniaka
    pewnie 2000.


    >> Bo przyspieszenia można się spodziewać, właśnie wtedy gdy Ty masz
    >> pedał gazu puszczony i zmieniasz bieg na wyższy, tylko po to, aby
    >> przyspieszenie znowu było fatalne.
    >>
    > Ale o czym ty mówisz?

    O tym, że nie idzie sensownie przyspieszać nie wykorzystując co najmniej
    średnich obrotów silnika.

    > Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając

    Ale wtedy naruszasz zasadę związaną z brakiem obrotów powyżej 2000.
    Albo rybki, albo akwarium.
    Dlatego mówię, że to się kłóci ze sobą.

    > Dla mnie predkoscia docelową w miescie na wiekszosci dróg jest 60-70 i nie
    > mam problemu z wrzuceniem 5

    A ja mam, 5 bieg bez protestów silnika mogę wrzucić od 80.



  • 277. Data: 2012-06-06 11:38:07
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>Bo przeciez samo przyspieszanie to tylko jeden z elementów.
    >>Wiadomo, ze nie kazdy jest dla kazdego równie sensowny.
    >>Przykładowo:
    >>- w dupie mam to co woże w bagazniku, woże bo potrzebuje i na pewno
    >>nie
    >>bede wyciągał zbędnych klunkrów
    >
    > A moze warto pomyslec co jest jednak zbedne ?
    >
    nie chce mi sie. :)

    >>- oszczędne uzywanie klimatyzacji - hahaha
    >
    > ciii ... juz mi przychodzilo na mysl zeby sprzac klime z hamowaniem
    > silnikiem.
    > Tzn jak noga z gazu, to sie klima wlacza.
    >
    no ale z czego wtedy hybrydy beda brały prąd?

    >>- bagaznik na dachu - jasne. Bede przykrecał rowerowy za kazdym razem
    >>jak
    >>chce przewieźć rower - mówiłem już ze mam to w dupie? :)
    >
    > Ale mozesz pomyslec czy nie kupic szybko montowalnego, albo nastepne
    > auto z wbudowanym bagaznikiem w z tylu ..
    >
    Pomysły oszczednosci ktore rozpoczynaja sie od "kupic inne auto" odrzucam
    od razu :)
    >
    >>Co natomiast uważam za bardzo ważne? Przewidywanie! Dlatego śmieszą
    >>mnie
    >>ludzie ktorzy wyprzedzaja przed skrzyzowaniem, pomimo tego, ze z
    >>daleka
    >>widac ze jest czerwone.
    >
    > Jak sie od 100 tys km nic innego nie robi tylko mysli "gdzie tu
    > bezpiecznie wyprzedzic, to sie najpierw wyprzedza, a potem zastanawia
    > nad dalszymi okolicznosciami :-)
    >
    > Jak jeszcze dodac ze nastepna okazja moze byc za 10 km, to nawet jak
    > sie pomysli noga sie nie cofnie.
    >
    no tak, bezmyslnosc to potega.
    Widziałes nowy film kabaretu Limo?

    > No ale w efekcie pare km jedziesz 120 a nie 65, i spalanie rosnie
    > podwojnie :-)
    >
    W miescie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski


  • 278. Data: 2012-06-06 11:39:06
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqn7ge$4dd$...@i...gazeta.pl...
    > http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/
    > Zasady jazdy w stylu ECO:
    > 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych
    > obrotach.
    > 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w
    > silniku
    > benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    > 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają -
    > dynamicznie,
    > wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
    > Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    > obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    > Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?

    Taki ze w tym punkcie pracy silnik ma najwieksza sprawnosc.
    Jesli wiec chcesz zuzyc paliwo na przyspieszenie - to wlasnie tak.

    Oczywiscie dochodzi druga czesc, znacznie bardziej istotniejsza -
    opory ruchu rosna wraz z predkoscia. A wiec:
    a) ekologicznie znaczy powoli, 70km/h jest oszczedniejsze niz 90km/h,
    b) jak wyjezdzamy z wioski i do nastepnej mamy np 5 km drogi, to nie
    mam pojecia co bedzie oszczedniej - gaz na 3/4, przez tych ~400m
    rozpedzamy sie do 100km/h i tak kontynujemy, czy muskamy delikatnie
    gaz i po 1 km mamy upragniona stowe.
    Silnik w pierwszym przypadku pracowal lepiej, ale jednak tan kilometr
    przejechalismy przecietnie z wieksza predkoscia, a wiec i opory byly
    nizsze.

    >W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault -
    >przejazd zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z
    >zaleceniami (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko
    >litr na 100 km mimo trochę większego ruchu.

    A moze wlasnie dlatego ? Wiekszy ruch, mniej wyprzedzania, wiecej
    jezdzenia 70 za ciezarowkami ?

    Ja raz jeden pojechalem oszczednie. Ulewa byla, czas byl, powiedzialem
    sobie ze mi sie nie spieszy i pojechalem do Warszawy "jak wszyscy".
    Spalanie spadlo sporo, czas przejazdu wydluzyl sie o godzine.

    J.


  • 279. Data: 2012-06-06 11:53:02
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault - przejazd
    > zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z zaleceniami
    > (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko litr na 100 km
    > mimo trochę większego ruchu. Pierwszy przejazd robiłem i tak oszczędnie
    > (jak mi się wydawało).
    >
    jakieś szczególne zalecenia?
    Co wydawało ci się, że robisz dobrze, a okazało się, że można jeszcze
    lepiej?
    Jak czas przejazdu? Duzo się zwiększył? ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Początek i koniec zawsze są jednością."
    Frank Herbert


  • 280. Data: 2012-06-06 11:53:03
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>> A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie?
    >>>> Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz.
    >>>
    >>> Absolutnie nie.
    >>> Decyduje o tym fakt, że zanim zdążysz przyspieszyć trzeba zmienić
    >>> bieg. I jak się wlokłeś, tak się wleczesz.
    >>>
    >> To podnies sobie granice o 500 obrotów.
    >
    > Mało.
    > Do komfortowej jazdy trzeba ją podnieść o 1000 minimum, ale benzyniaka
    > pewnie 2000.
    >
    >>> Bo przyspieszenia można się spodziewać, właśnie wtedy gdy Ty masz
    >>> pedał gazu puszczony i zmieniasz bieg na wyższy, tylko po to, aby
    >>> przyspieszenie znowu było fatalne.
    >>>
    >> Ale o czym ty mówisz?
    >
    > O tym, że nie idzie sensownie przyspieszać nie wykorzystując co
    > najmniej średnich obrotów silnika.
    >
    czy ty jestes nienormalny?
    Rozbijasz wypowiedz na dwa zdania zmieniajace sens kazdego z nich i na
    kazde osobno odpowiadasz?
    Toz to dyskusja ze samym sobią!

    >> Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając
    >
    > Ale wtedy naruszasz zasadę związaną z brakiem obrotów powyżej 2000.
    > Albo rybki, albo akwarium.
    > Dlatego mówię, że to się kłóci ze sobą.
    >
    No to sobie naruszaj.
    Ja naruszam zasade dotyczaca bagazu, klimy i kto wie czego jeszcze.
    Ale nie przeszkadza mi to osiągać satysfakcjonujących wyników spalania i
    przy tym sprawnie poruszać się po mieście.

    >> Dla mnie predkoscia docelową w miescie na wiekszosci dróg jest 60-70
    >> i nie mam problemu z wrzuceniem 5
    >
    > A ja mam, 5 bieg bez protestów silnika mogę wrzucić od 80.
    >
    Gratuluję!
    A nie zrozumiał tego, zeby zasady odnieść do swojego samochodu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 27 . [ 28 ] . 29 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: