eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Data: 2012-06-07 12:40:14
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    >> dalej będzie sprawnie jechał,
    >
    > Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
    > (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej
    > paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200,
    > jeśli przyniesie kolejne oszczędności?

    Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.
    Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
    2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
    przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm. Gdybyś chciał zmieniać bieg
    w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz miał ~1200 rpm, a to już
    zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym silniku.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: