  • Data: 2012-06-07 14:27:06
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqq0p3$a55$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.

    No i o tym przecież piszę.

    > Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
    > 2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
    > przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm.

    I znowu poniżej momentu w którym turbina pomaga.
    Czyli już zaczynało być średniawo, a przez zmianę biegu znowu jest źle.

    To może od razu kupić diesla wolnossącego?

    >Gdybyś chciał zmieniać bieg w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz
    >miał ~1200 rpm, a to już zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym
    >silniku.

    Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie.
    Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby obroty
    NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ.