eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanieRe: Spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
    -b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <0...@b...poznan.pl>
    <51687483$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <516914fe$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5169262d$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <516972e3$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rwuswd0z7bj0$.3qmnm5n4c417.dlg@40tude.net>
    <51697d98$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <194rplgqngbh3$.1cbq5lo4n660j$.dlg@40tude.net>
    <5169d082$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <kkdtnk$jho$1@mx1.internetia.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <516b1a05$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <516c2757$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    <516c3782$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    In-Reply-To: <1...@b...poznan.pl>
    Subject: Re: Spalanie
    Date: Tue, 16 Apr 2013 17:19:30 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 130416-0, 2013-04-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 101
    Message-ID: <516d6bf7$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.6.159
    X-Trace: 1366125559 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1229 83.25.6.159:57708
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5170
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489453
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    >> Wystarczy nie wierzyć ludziom, którzy nie potrafią rozwiązać prostego
    >> równania z jedną niewiadomą.
    >>
    > ale jak to weryfikować?

    Np. nie wierzyć na słowo nikomu, kto podaje dane mocno różniące się w dół od
    Twoich własnych doświadczeń.


    > Po pierwsze dlaczego sugerujesz, że samochód na stacji jest przechylony?

    Nie sugeruję, że jest, tylko że może być.
    Ale powodów nierównego nalania w obu przypadkach może być znacznie więcej.

    > Po drugie dlaczego to przechylenie zawsze miałoby być jednostronne.

    A kto powiedział, że jest jednostronne?
    Dane do obróbki dzielą się natomiast na wiarygodne i niewiarygodne - te
    drugie się odrzuca.

    > Po trzecie mój zbiornik w samochodzie ma 44 litry. Regularnie jeżdze do
    > rezerwy i wlewam około 40 litrów a czasami wiecej.
    > To ile u mnie będzie wynosił maksymalnie błąd pomiaru?

    Różnie, ale obstawiam że minimum 5%.


    >
    > A co do Twojego sposobu - jeżdziłem w życiu różnymi samochodami. Niekóre
    > właczały rezerwe jak jechałem po łuku po czym wyłączały na prostej i np.
    > jeszcze przez 20 km nie włączały ponownie.

    Pisałem i o tym.

    > Piszesz, że Twój samochód robi to zawse w tym samym momencie. Skąd wiesz?

    To też pisałem.

    > Jak to zbadałeś? Bo to że zostawia ci paliwa na 90 km

    A tego nie pisałem.
    A dokładniej, że nie zawsze.


    > nie oznacza, że tego
    > palkiwa jest zawsze tyle samo. To może być 5 litrów, może 7 ale może być
    > tez 10, prawda?

    Nieprawda.
    Nie ma dokładnie żadnego powodu, aby tak robił.
    Raz to jest 75 km, a innym razem 120 - zależy od dotychczasowego zużycia
    średniego.

    Ergo - paliwa w baku jest zawsze tyle samo i jest to dzielone przez średnie
    zużycie.
    Wierz lub nie, ale z racji zawodu umiem mniej więcej ocenić działanie
    algorytmu, który prowadzi do jakichś wyników.

    > Ale zeby nie było - nie twierdzę, że Twój sposób przy tym konkretnym
    > samochodzie jest zły - zapewne daje bardzo zblizone do realnych wyniki.
    > Niemniej wydaje się, że jest mało uniwersalny.
    > A co z inymi samochodami?

    Kasuję pomiar po ostatnim zapaleniu się lampki.

    > Jesteś w stanie wyznaczyć jakiś sposób obliczeń który będzie uniwersalny
    > dla wszystkich samochodów?

    Mój jest, przy czym w niektórych przypadkach jest bardziej kłopotliwy.



    > Czy po prostu podważysz każdy nie podobający ci się wynik ze względu na
    > złą
    > metodologię.

    Tak - podważę każdy nierealny wynik.
    Pozostaje tylko pytanie, co jest powodem, iż autor pisze głupoty, ale to już
    jest mniej interesujący mnie problem.


    > W każdym razie na razie zachowujesz się jak Macierewicz - zadajesz pytania
    > (ile więcej, jakies wyimaginowane przechyły), robisz jakieś sugestie

    Chcę poznać przyczyny dla których dany klient podaje niewiarygodne wyniki.
    Co w tym złego?



    > zamiast podać fakty wprost. Jeżeli masz obliczenia co i o ile może
    > zakłamać
    > badania przy kilkukrotnym tankowaniu do pełna to po prostu je podaj.

    Dużo rzeczy, bez robienia tego samemu nie da się stwierdzić, która w danym
    przypadku zadziałała.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: