  • Data: 2013-04-16 17:19:30
    Temat: Re: Spalanie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > ale jak to weryfikować?

    Np. nie wierzyć na słowo nikomu, kto podaje dane mocno różniące się w dół od
    Twoich własnych doświadczeń.

    > Po pierwsze dlaczego sugerujesz, że samochód na stacji jest przechylony?

    Nie sugeruję, że jest, tylko że może być.
    Ale powodów nierównego nalania w obu przypadkach może być znacznie więcej.

    > Po drugie dlaczego to przechylenie zawsze miałoby być jednostronne.

    A kto powiedział, że jest jednostronne?
    Dane do obróbki dzielą się natomiast na wiarygodne i niewiarygodne - te
    drugie się odrzuca.

    > Po trzecie mój zbiornik w samochodzie ma 44 litry. Regularnie jeżdze do
    > rezerwy i wlewam około 40 litrów a czasami wiecej.
    > To ile u mnie będzie wynosił maksymalnie błąd pomiaru?

    Różnie, ale obstawiam że minimum 5%.

    > A co do Twojego sposobu - jeżdziłem w życiu różnymi samochodami. Niekóre
    > właczały rezerwe jak jechałem po łuku po czym wyłączały na prostej i np.
    > jeszcze przez 20 km nie włączały ponownie.

    Pisałem i o tym.

    > Piszesz, że Twój samochód robi to zawse w tym samym momencie. Skąd wiesz?

    To też pisałem.

    > Jak to zbadałeś? Bo to że zostawia ci paliwa na 90 km

    A tego nie pisałem.
    A dokładniej, że nie zawsze.

    > nie oznacza, że tego
    > palkiwa jest zawsze tyle samo. To może być 5 litrów, może 7 ale może być
    > tez 10, prawda?

    Nieprawda.
    Nie ma dokładnie żadnego powodu, aby tak robił.
    Raz to jest 75 km, a innym razem 120 - zależy od dotychczasowego zużycia
    średniego.

    Ergo - paliwa w baku jest zawsze tyle samo i jest to dzielone przez średnie
    zużycie.
    Wierz lub nie, ale z racji zawodu umiem mniej więcej ocenić działanie
    algorytmu, który prowadzi do jakichś wyników.

    > Ale zeby nie było - nie twierdzę, że Twój sposób przy tym konkretnym
    > samochodzie jest zły - zapewne daje bardzo zblizone do realnych wyniki.
    > Niemniej wydaje się, że jest mało uniwersalny.
    > A co z inymi samochodami?

    Kasuję pomiar po ostatnim zapaleniu się lampki.

    > Jesteś w stanie wyznaczyć jakiś sposób obliczeń który będzie uniwersalny
    > dla wszystkich samochodów?

    Mój jest, przy czym w niektórych przypadkach jest bardziej kłopotliwy.

    > Czy po prostu podważysz każdy nie podobający ci się wynik ze względu na
    > złą
    > metodologię.

    Tak - podważę każdy nierealny wynik.
    Pozostaje tylko pytanie, co jest powodem, iż autor pisze głupoty, ale to już
    jest mniej interesujący mnie problem.

    > W każdym razie na razie zachowujesz się jak Macierewicz - zadajesz pytania
    > (ile więcej, jakies wyimaginowane przechyły), robisz jakieś sugestie

    Chcę poznać przyczyny dla których dany klient podaje niewiarygodne wyniki.
    Co w tym złego?

    > zamiast podać fakty wprost. Jeżeli masz obliczenia co i o ile może
    > zakłamać
    > badania przy kilkukrotnym tankowaniu do pełna to po prostu je podaj.

    Dużo rzeczy, bez robienia tego samemu nie da się stwierdzić, która w danym
    przypadku zadziałała.