  • Data: 2013-04-16 20:45:02
    Temat: Re: Spalanie
    Od: <6...@...204502.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino w
    <news:516d6bf7$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Np. nie wierzyć na słowo nikomu, kto podaje dane mocno różniące się w dół od
    > Twoich własnych doświadczeń.

    A w górę?

    > Różnie, ale obstawiam że minimum 5%.

    Czyli w sumie 10% może być od tego co koń z klapką mógł zaobserwować

    > Pisałem i o tym.

    Może i pisałeś, ale...

    > Ergo - paliwa w baku jest zawsze tyle samo i jest to dzielone przez średnie
    > zużycie.

    ... i dlatego ta sama ilość paliwa podzielona przez średnie zużycie -- na
    łuku włącza rezerwę a na prostej -- już nie

    > Wierz lub nie, ale z racji zawodu umiem mniej więcej ocenić działanie
    > algorytmu, który prowadzi do jakichś wyników.

    Taa, patrz podkreślone twoje słowa o jednej niewiadomej -- czyżby to była
    liczba zakrętów/łuków do ostatniej stacji do której dojedziesz?

    > Kasuję pomiar po ostatnim zapaleniu się lampki.

    Na ostatnich światłach skręć w prawo -- taką uzyskałem dostałem gdy się o
    drogę zapytałem -- przez CB -- w Poznaniu. Podejrzewam, że koń...

    Ostatnie zapalenie się lampki, bo świeci na prostej i nie gaśnie?

    I żeby nie było: średnie spalanie wg komputera z poprzednich 20 000km to
    8.9l/100km i zgodziło się z tym co tankowałem, średnia prędkość 59km/h,
    Kolejne 5400km wyszło 7.2l/100km i też się zgadza z tym co tankowałem
    (średnia prędkość 64km/h) -- przejadę kilka razy autostradą i po kolejnych
    15 000 km wyjdzie znowu w okolicach 9l/100km i 60km/h, a średnia prędkość i
    tak spadnie.

    Dane z licznika kasowanego co 20 000km

    I od x lat oraz setek tysięcy kilometrów samochody z silnikiem benzynowym
    spalają pod moją nogą właśnie w okolicach 9 litrów na 100 kilometrów, ale
    to nie jest powód, żeby nie wierzyć, że innym pala mniej, nawet o 2 litry.

    --
    'Tom N'